• Anonym (Vila)

Sjukskriven åka utomlands?

Någon som åkt en vecka utomlands när de varit gravida trots foglossning? Jag och sambo funderar på att åka på en veckas resa till solen med all inclusive för att bara få vila och njuta av solen, alltså inte tänkt att utforska eller så utan enbart på vilosemester!

Jag är sjukskriven pga foglossning bör väl nämnas.

• Svar på tråden Sjukskriven åka utomlands?
  • Anonym (M)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-18 19:38:01 följande:

Ja? Ts har foglossning, denne kan förvärras av att åka utomlands inte bli bättre.
    Du är utbildad läkare? 
  • Sweet Sofia
    Anonym (M) skrev 2014-05-18 19:39:34 följande:
    Du är utbildad läkare? 

Nej, varför ttrr du det?
  • Anonym (M)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-18 19:41:02 följande:

Nej, varför ttrr du det?
    Usch, vilken energitjuv du är!
  • Anonym (Fk)
    Anonym (Vila) skrev 2014-05-18 19:39:23 följande:

Jag tror inte foglossningen blir värre där jag knappt behöver röra mig och få allting serverat, det är väl i såfall själva flygresan och vägen dit, jag har som tidigare nämnt också andra problem som skulle bli bättre av sol och saltvatten.

Anonym Fk :

Jobbar i konstiga ställningar med kroppen, bär tungt, stress, springade fram och tillbaka, mycket stående och gående m.m jobbar inom vården

Du kunde inte bli omplacerad? Vad står specifikt i sjukintyget?
  • Anonym (Vila)
    Anonym (Fk) skrev 2014-05-18 19:46:38 följande:
    Nej jag kan inte bli omplacerad finns inga andra arbetsuppgifter eller dylikt.
    Vad menar du? Diagnoserna?
  • Sweet Sofia
    Anonym (M) skrev 2014-05-18 19:44:18 följande:
    Usch, vilken energitjuv du är!

För att jag inte är utbildad läkare?!
  • Anonym (Fick godkänt)
    Anonym (Fk) skrev 2014-05-18 19:46:38 följande:
    Fast nu är det ju redan fastställt att hon är berättigad sjukpenning, det är ju inte det hon undrar. Den biten har FK redan godkänt. Nu är frågan om hon kan åka utomlands en vecka under sin sjukskrivning. Då kommer ju inte FK starta en ny utredning, utan antingen godkänna eller neka sjukpenningen under resan. 
  • Anonym (Fk)
    Anonym (Fick godkänt) skrev 2014-05-18 19:56:38 följande:
    Fast nu är det ju redan fastställt att hon är berättigad sjukpenning, det är ju inte det hon undrar. Den biten har FK redan godkänt. Nu är frågan om hon kan åka utomlands en vecka under sin sjukskrivning. Då kommer ju inte FK starta en ny utredning, utan antingen godkänna eller neka sjukpenningen under resan. 
    Ja, och det som styr om hon får åka är t.ex om hon inte klarar av att sitta i flera timmar på ett flygplan mm...
  • Anonym (kassan)

Hej Ts. Jag jobbar som utredare på FK och arbetar med sjukpenning. Om du redan är sjukskriven så ska det nog inte vara några problem att åka. Skicka in blanketten för utlandsvistelse och be din läkare att skriva en utlåtande att resan inte förstör din rehabilitering. Då måste ju läkaren också anse det. Blanketten hittar du på Mina sidor på hemsidan.

Svar på tråden Sjukskriven åka utomlands?