Inlägg från: LaFontaine |Visa alla inlägg
  • LaFontaine

Har du en regnjacka som du använder när det regnar?

Nej, jag äger ingen sådan. Nu ska jag dock bege mig norröver till en liten ort där alla känner alla. I min garderob finns kappor, kavajer och en tuff men ack så opraktisk skinnjacka. Eftersom jag redan "stulit" bygdens ungkarl känner jag att jag inte behöver utmärka mig mer än så och ämnar nu införskaffa nåt mer praktiskt plagg. Någon som har ett förslag på typ av plagg?

• LaFontaine
    Stårschan skrev 2014-05-20 13:42:47 följande:

Om du föredrar "praktisk" över "tjusig", så kan jag rekommendera ITAB:s lättviktsregnställ Packaway (jacka och byxa säljs separat). Särskilt bra om man ska vara ute en längre stund i väder som är lite oförutsägbart, i och med att de väger lite och tra liten plats. I och med att kläderna är så lätta så är de väldigt bekväma att ha på sig också.

www.idefixteko.se
    Åh, tack! Jag var inne på nån form av skaljacka, typ den här. Jag kommer varken vandra eller frivilligt ge mig ut i vräkregn, men det vore ju praktiskt att ha nåt mer funktionellt plagg också. Kan den vara nåt tro?
  • LaFontaine
    Stårschan skrev 2014-05-20 14:04:49 följande:

Den såg bra ut!
    Fantastiskt, då får det bli en sån! För den kan man väl ha på sommaren också? 
    (Nej, jag är inte så dum som jag låter. Jag har bara aldrig haft behov av den här typen av plagg...)
  • LaFontaine
    Stårschan skrev 2014-05-20 14:50:52 följande:

Dumma jag tänker "men det är väl bara på sommaren man behöver regnjacka". På vintern har man ju vinterjacka, för då regnar det ju inte. Tror vi är uppvuxna i olika delar av landet! Flört
    Hahahaha, helt uppenbart så
  • LaFontaine
    Stårschan skrev 2014-05-20 15:07:12 följande:
    En av de stora fördelarna med att bli vuxen är ju faktiskt att man törs klä sig efter väder, och inte bara för att se snygg ut. Det är så underbart att stå vid busshållplatsen i ordentliga kläder och vara varm och torr istället för att stå och huttra som tonårstjejerna gör i sina blöta Converse och öppna jackor.
    Åh, jag minns den vintern då jag trippade omkring i skyhöga stövlar och tunn rock. Halsduk hade jag i alla fall, även om mössa var bannlyst.

Det var karaktärsdanande om inte annat! 
  • LaFontaine
    Stårschan skrev 2014-05-20 15:51:07 följande:

Mössa kunde jag till nöds tänka mig på högstadiet, men jag skulle hellre ha skurat toaletten med tandborste än visa mig ute med HALSDUK! Halsduk var nästan lika illa som gummistövlar.
    Låt oss konstatera att det är rätt skönt att tiderna förändras (även om jag fortfarande inte äger någon funktionell jacka. Den kommer i veckan )
Svar på tråden Har du en regnjacka som du använder när det regnar?