Vi
linn74 skrev 2014-06-05 21:32:39 följande:
Hej alla! Oftast tar det inte så lång tid. Som minst 10 min som mest halvtimmen.Ibland,inte så ofta,tar det längre tid..
O jag vet eg inte om problem är rätt ord heller...Men så hör man typ om "alla andra" Som bara säger godnatt till sina barn o går ut o de somnar själva...Hur lyckas de tänker jag då...
men så blev det mer stökigt när sambon nyligen var sjuk o inte hade någon ork pga feber o halsont. o visst vi är inte sjuka jämt.Men där o då blev det svårare.han fick hjälpa till med det han orkade.Tänker oxå OM någon av oss tex inte alls ngn dag har ngn ork o tex får magsjuka. vem ska då lägga henne o vem ska ta hand om bebben? Lite klurigare att göra allt själv. Sen har vår lillkille lite stök med sin mage just nu o har ont o vi bär runt o bär i bärsjal,sitta still kvällstid är inte att rekommendera just nu,så att ha honom o lägga dottern blir svårt,om man ska göra det själv.Så jag valde att skriva en tråd o be om råd...då man som sagt oxå hör om alla som bara säger godnatt o går...o tänker oxå, de som har 3 barn eller mer...Hur gör de...om de lägger sina barn i hyfsad samma tid,svårt att dela på sej då om man är 2 vuxna.
Jag skulle vilja ge dig ett eller flera råd, men jag har inga bra att ge. Just nu sover tre barn i mitt rum. Jag såg att nån skrev att de hade sovsal och det är så vi har det. Det funkar för oss, men jag inser att det kanske inte funkar för alla.
Försök vara konsekventa, låt henne välja en sago-cd hon kan lyssna på, mysiga nattlampor o kanske kan ni ställa in en fåtölj i rummet tillfälligt. Det är lättare att ha bebisen i famnen och mysa i en fåtölj och då sitter en av er ändå i rummet så dottern inte är ensam i början iaf.
Lycka till