Inlägg från: Radhuspinglan |Visa alla inlägg
  • Radhuspinglan

Hjälp/peppningstråd för oss matmissbrukare

Mitt tips är att tillåta dig själv att äta EN sötsak om dagen. Om du tar en kaka ena dagen, så vet du att imorn får du ta en till. Med den tanken så kanske du låter bli att hetsa hela kakpaketet (det bästa är väl dock att endast köpa EN kaka eller EN bulle eller EN chokladbit). Man kan inte förbjuda sig själv hela tiden - du måste även tillåta och belöna. Ha inga förbud, det lönar sig inte i längden. Om du känner idag att nej, nu klarar jag inte detta längre! - Köp då inte tre chokladkakor, tjugo chipspåsar och en massa smågodis. Köp EN godsak, varken mer eller mindre, och NJUT av den. Njut av varje tugga. När den är slut så är den slut, en ny dag imorn då du får äta en ny godsak.

• Radhuspinglan
    Anonym (matmissbrukare2) skrev 2014-06-05 11:37:44 följande:
    Jag kan inte ta en. Jag äter 200g choklad minst på en gång. Bakar mkt själv o då äter jag massor. Älskar sås osv. Smygäter och ljuger för mig själv. Jag har ingen karaktär.

Men sluta köpa hem sånt som du vet att du hetsar - du klarar ju inte av att ha sånt hemma. Och sluta verkligen att baka! Livsfarligt för en hetsätare! Köp EN godsak om dagen, då KAN du ju inte hetsa för där finns inget att hetsa, ellerhur? :)
Svar på tråden Hjälp/peppningstråd för oss matmissbrukare