Inlägg från: Nelliesson |Visa alla inlägg
  • Nelliesson

Strandhund

Snälla ring polisen!!!! De kommer ta hand om hunden!

• Nelliesson

• Nelliesson

• Nelliesson

Om den inte visar tecken på aggressivitet eller rädsla så den kan bitas kan du ta med hunden hem och låta den vara i ett rum först och bekanta sig, ge lite köttbullar eller korv och gärna nordic färskfoder eller annat bra hundfoder, låt den vara och undersöka själv. Om det inte är långt kvar till den ska valpa och du känner att du har råd så låt den valpa hemma hos dig! Ta med alla till veterinären sen och låt dem undersöka mamman och valparna. Se om det finns chipnummer på mamman och kolla vaccinationer, avmaskning m.m. Är hon mager?? Jag tycker du ska vara försiktigt om du ska ta hon eftersom en osäker hund har tendens till att bitas. Har du ingen bekant som har hund som kan lite om beteende?

• Nelliesson

Det borde finnas någon polis som tar hand om djur? Något djurhem eller liknande?? Kolla upp detta först och låt det inte ta för lång tid!! Helst idag!! Det handlar om hundens överlevnad och vi har ansvar för våra djur!! Låter sjukt om det inte finns någon som kan hjälpa denna stackars hund!

• Nelliesson

hon kanske har blivit påkörd så hon är rädd för bilar? Ta hon till veterinären anmar eller att en veterinär får undersöka henne på stranden? Det finns många alternativ men låt det inte ta för lång tid! Hon ska inte föda på stranden då kan det bli många hemlösa hundar framöver!! Vilket inte är lagligt i Sverige

• Nelliesson

Oj trodde det var i Sverige då är det en annan sak! Det kan finnas djurhem någonstans där du är! Kolla detta tyvärr är det så i andra länder att dem inte bryr sig lika mycket som vi gör i Sverige. Om du inte vet om det finns djurhem eller veterinär polis m.m är det tyvärr väldigt svårt att göra något

• Nelliesson
    viseversa skrev 2014-05-21 08:14:11 följande:
    Nelleson är du så naiv att du tror påöisen i länder FULLA med gatuhundar bryr sig om en dräktig tik? Möjligtvis kanske dom avlivar henne. Men inte mer än så.

Om du läser det sista jag skrev så läste jag inte ordentligt att det var i ett annat land hon var i dumt nog så nej jag tror absolut inte att de bryr sig tyvärr.
  • Nelliesson

Åh vad bra lyckoönskningar hoppas att allt löser sig!

Svar på tråden Strandhund