Inlägg från: Maddi |Visa alla inlägg
  • Maddi

Strandhund

Olivia0023 skrev 2014-05-22 05:41:11 följande:
    Måste tillägga att hon är jättesocial, skulle tro att hon har haft ett hem förut men blivit lämnad. kommer springandes varje gång jag går ner på stranden och "hänger" med mig hela dagarna tills jag går hem då vågar hon inte gå över vägen :( 

Finns självklart massa gatuhundar här men hon har ju blivit speciell och jag bryr mig extra mycket om henne och vill absolut inte att det händer henne något, alternativt hennes valpar..   

Kollade upp och det finns en veterinär här i närheten men de har bara öppet på lördagar så då ska vi försöka få med henne dit och se vad de säger!  

Hoppas de går bra för dig med hunden! Berätta gärna hur det går!
  • Maddi
    Olivia0023 skrev 2014-05-28 01:03:12 följande:
    VARNING FÖR STARKT INLÄGG

I fredags när jag var på stranden så mötte jag hunden igen (som nu heter Lexie) och hon verkade ha ont då hon hela tiden gnällde och lämnade mig inte ut sikte en sekund. hon gick frivilligt över vägen och hem till mig. när vi kom hem fixade jag ordning en liten "bädd" till henne och hon la sig direkt och sov och var helt lugn. jag går upp till köket i 10 min och när jag sedan kommer tillbaka har hon fått ett "missfall" eller hur man säger så det blod överallt i rummet, det ligger små högar med tjockare blod, moderkakor och små påsar med "valpar". herregud det var det värsta jag har sett i hela mitt liv. min kompis och jag försöker snabbt få ut "valparna" men det var lönlöst då de inte var färdigutvecklade.. bland det värsta jag varit med om någonsin!  ingen av valparna överlevde men det gick "bra" med mamman. nu bor hon iallafall här hos mig och har blivit kollad på av veterinär så hon kommer repa sig :) ska även kastreras! 
    Usch, så tråkigt. Men roligt att de tycks gå bra för er ändå. 
Svar på tråden Strandhund