Inlägg från: Hallonbåt02 |Visa alla inlägg
  • Hallonbåt02

Hund + Pojkvän = Problem

Förmodligen så har han aldrig haft hund men har träffat någon då och då kanske.
    Människor jag känner som ej har hund har  tvvärr  en annorlunda syn och ibland en väldigt negativ syn av att hundar bara är djur och inget annat och  dem tänker inte på att demfaktiskt är levande varelser.
    Du har nog hamnat i en ganska tuff situation och  jag skulle inte bli förvånad om han skulle be dig ge upp hunden efter en stund om ni ska börja skaffa ett liv tillsammans då han kommer att börja klaga på hår, utgång mm.
    Om du redan nu märker att han har problem med hunden så kommer det att förvärras om han själv inte börjar och odla ett genuint intresse för dem.

Jag har sett och hört sådana här fall förr så det är inget jag drar från tomma intet.

• Hallonbåt02
    nernu skrev 2014-05-21 20:10:57 följande:
    Jag måste bara kolla om jag har missförstått dig. Menar du att han måste acceptera att du alltid kommer ha kvar hunden eller menar du bokstavligt talat att vad som än händer så kommer hunden gå före honom? I så falll så är det nog bäst att du lever ensam...

/Djurägare som älskar sina djur lagom mycket
    Eller så skaffar man en pojkvän med samma intresse ;)

Man skaffar en hund och den lever i 10-15 år, ska man göra sig av med hunden för att någon man nyss har träfftat har problem med den.

Som sagt ts många människor som inte har hund eller djur som livsstil har ofta en negativ syn och väldigt lite förståelse för vad en hund  kan betyda för en människa.
  • Hallonbåt02
    Paulina P P skrev 2014-05-21 20:55:48 följande:

Håller med! Jobbigt med människor som tycker att deras hundar betyder mer än människor.
    Speciellt folk man nyss har träffat  och som vill att man  omplacerar sin hund bara för att man ogillar livsstilen.
    Låter ju sunt det där,,,, inte..
    Man ska inte glömma sig själv för snart kommer dem rosa molnen att skingras när vardagen träder in och om förhållandet då inte håller och man har fått ge upp sin bästa vän sä lär det kännas ganska rejält.
    Kommunikation i ett förhållande är a och o oavsett.
  • Hallonbåt02
    Fanny b skrev 2014-05-21 21:35:26 följande:
    Jag vet ju inte om det är så i ts fall men jag skulle se detta beteende från en partner som en varningssignal. För det gick bra att bli ihop men sedan blir hunden plötsligt jobbig. Oavsett vilken typ av livsstil det gäller, djur/hobby tror jag på att i sådana här fall inte ge efter utan säga till sin partner, du visste om mitt djur, du träffade det när vi började umgås/du visste att jag höll på med x hobby y tid, men nu har detta blivit ett problem, varför? Alltså lägga över ansvaret på att börja diskutera på den som äger problemet, nämligen i detta fall den som stör sig av på det. Är det rimliga klagomål kan detta förhoppningvis lösas genom kommunikation. Om det inte är det tror jag på att ställa ett ultimatum, mitt djur/hobby stannar men då avvakta med att ev flytta ihop för att se hur ens särbo spontant, utan att man nämner detta hanterar det.
    Precis, lite så tänker jag också. Förhopningsvis så glömmer ts inte sig själv  mitt bland molnen och får både en riktigt fin pojkvän och  sin hund under samma tak utan att behöva kompromissa den ena eller den andra..
  • Hallonbåt02
    nernu skrev 2014-05-22 09:23:01 följande:
    Är du icke läskunnig? Jag tycker absolut inte att hon ska omplacera hunden. Blir man kär i någon som har en hund så skulle man ha tänkt på det innan. Det jag tycker är märkligt är att hon alltid tänker sätta honom i andra hand. Så om han ligger på sjukhus ska hon vara hemma hos hunden istället. Om hon skaffar barn kan hon inte amma för hon prioriterar hunden. Vad är det för sjuk livssyn? Om man tänker så så ska man inte skaffa någon familj.
    Ja men visst,,, skit i ditt ansvar som djurägare  för att du har träffat någon som inte har dina intressen alls, kan inte bli bättre, lev ett liv utan det du älskar ,,,,jorå så atte , sunt förnuft verkar ligga ganska lågt på din lista.
    Ska man prioritera bort  sitt liv för att partnern tycker att det är jobbigt med hund.
    Omplacering lär det ju bli om partnern tycker att hunden är jobbig redan nu.

Speciellt när du bildar familj så bör du se efter dina intressen också annars lär du sitta och vara bitter samt klandra andra för att vara icke läskunnigaFlört
  • Hallonbåt02
    nernu skrev 2014-05-21 20:10:57 följande:
    Jag måste bara kolla om jag har missförstått dig. Menar du att han måste acceptera att du alltid kommer ha kvar hunden ? I så falll så är det nog bäst att du lever ensam...

/Djurägare som älskar sina djur lagom mycket
    Läser bara vad du skriver som sagt.
  • Hallonbåt02
    nernu skrev 2014-05-22 21:45:44 följande:
    Det som var frågan var ifall TS tänker hävda att hunden alltid kommer komma före pojkvännen eller om hon menar att hon vill ha kvar hunden. TS bekräftade att det handlar om att hon vill ha kvar hunden. Inget konstigt med. Jag är för övrigt inte alls bitter eftersom jag såg om mitt hus innan jag gifte mig. Har hittills inte behövt ge avkall på någon av mina drömmar. Inte hunden heller.
    Jag reagerade på HUR  du ställde frågan i början och inte vad du ansåg senare då jag inte har varit med i hela disskusionen sedan frågan du ställde som  "lät" väldigt klandrande till ts.
    Att du börjar spotta ur dig grodor när någon ifrågesätter  ditt sätt tyder på en bitterhet i mina ögon.
Svar på tråden Hund + Pojkvän = Problem