• sandritas83

Gastric bypass opererad

Hej! Jag är gastric bypass opererad (op 20120103 + om op 20120109 efter tarmvred) och nu gravid. I snart tre veckors tid har jag haft ett illamående som varar från när jag vaknar tills jag går och lägger mig. Känslan är som när man är åksjuk och känner att man inte klarar av att sitta kvar i bilen, bussen, båten, ja vad som, för då kommer man att kräkas. Problemet är att efter operationen kan jag (vissa kan förlora förmågan medan andra har den kvar) inte kräkas. Detta medför en ångest jag bär runt på om dagarna. Jag har fått Lergigan comp utskrivet men hjälper knappt. Jag är även ofta väldigt yr. Detta är min andra graviditet, men min son är idag 10 år gammal. När jag var gravid med honom mådde jag hur bra som helst. Hade en dag då jag mådde illa, annars mådde jag toppen. Till er som gjort en GBP op och varit/är gravid, hur har det gått för er? Hade ni några symptomer som var lite extra jobbiga? Fick ni någon extra hjälp under graviditeten och under förlossningen?

• Svar på tråden Gastric bypass opererad
  • sandritas83

Googlat lite på "oss" GBP opererade hur det är att vara gravid efter en operation. Speciellt det här med illamåendet och de flesta som mått illa, har mått illa hela graviditeten.

Hoppas verkligen inte det är vanligt för alla opererade som mår illa under början av sin graviditet. Ska man gå 30 veckor till med detta mående? Ush!

• MiaIa90

Hoppas de inte stämmer att de snart får lver se är ju så jobbigt man må illa men kan inte kräkas:/.
    Lider med sig men så härligt att få en bebis:).
    Önskar se kommer + här med snart.

• sandritas83
    MiaIa90 skrev 2014-05-22 09:27:30 följande:
    Hoppas de inte stämmer att de snart får lver se är ju så jobbigt man må illa men kan inte kräkas:/.

Lider med sig men så härligt att få en bebis:).

Önskar se kommer + här med snart.

Tack så mycket!

Jo jag är hur glad som helst över att familjen kommer få en till liten medlem MEN om det fortsätter så här kommer jag nog inte våga bli gravid en gång till. :-/
  • MiaIa90
    sandritas83 skrev 2014-05-22 09:44:45 följande:

Tack så mycket! smile1.gif
    Jo jag är hur glad som helst över att familjen kommer få en till liten medlem MEN om det fortsätter så här kommer jag nog inte våga bli gravid en gång till. :-/
    Ne de kan jag förstå om man ska må dåligt i 9månader så är de något man får väga för och nackdelat om. 
  • mammafia84

Jag är gbp opererad 2010 å är gravid nu, Ska föda om ca 35 dagar. Har mått jätte dåligt, illamående å fått öta lergigan comp hela grav ungefär. Men som tur e får man ut nåt bra av de. Lycka till

¤Fredrik ^ Oliver ^ Josefine ^ Natalie¤ Kärlek Till Min Familj
  • kimsus

Jag är opererad sedan hösten 2009 och är nu gravid med första.
    Jag är sjukt nervös just med tanke på det här med maten då jag är riktigt dålig att ta mig tid att äta så ofta som man bör göra. 
    Jag plussade i fredags och har än så länge "bara" en j*vla halsbränna som inte vill ge med sig.

• mammafia84

Kimsus: grattis till plusset 😃 jag är i slutet av min grav nu och har haft lite problem med att få i mig allt ja egentligen borde, men lilla bebisen har vöxt på som den ska så de e mest ja som mått dåligt de dagar ja ätit kasst. Har oxå fortfarsnde en del illamående tyvärr så jag äter helt enkelt de ja kan å e sugen på. Blir mycket macka, knäclebröd frukt å glass tyvärr. Men bättre de än i get alls.

¤Fredrik ^ Oliver ^ Josefine ^ Natalie¤ Kärlek Till Min Familj
  • vad ska man heta

Jag har mått fruktansvärt dåligt. Är min 3e men första efter op. Jag stoppade fingrarna i halsen och hulkade. Även om jag inte kunde spy så blir det lite som på låssas. Jag har mått bra nu när det är 2 mån kvar. Annars har jag mått skit rent ut sagt!

• Asjak

Jag är op 2012 och har 27 dagar kvar, detta är min första graviditet och har mått super bra hela tiden.

Vart väldigt trött i perioder bara.

Nu är min bebis väldigt liten -28% så jag går på extra kontroller och är sjukskriven

Svar på tråden Gastric bypass opererad