Inlägg från: sandritas83 |Visa alla inlägg
  • sandritas83

Gastric bypass opererad

Hej! Jag är gastric bypass opererad (op 20120103 + om op 20120109 efter tarmvred) och nu gravid. I snart tre veckors tid har jag haft ett illamående som varar från när jag vaknar tills jag går och lägger mig. Känslan är som när man är åksjuk och känner att man inte klarar av att sitta kvar i bilen, bussen, båten, ja vad som, för då kommer man att kräkas. Problemet är att efter operationen kan jag (vissa kan förlora förmågan medan andra har den kvar) inte kräkas. Detta medför en ångest jag bär runt på om dagarna. Jag har fått Lergigan comp utskrivet men hjälper knappt. Jag är även ofta väldigt yr. Detta är min andra graviditet, men min son är idag 10 år gammal. När jag var gravid med honom mådde jag hur bra som helst. Hade en dag då jag mådde illa, annars mådde jag toppen. Till er som gjort en GBP op och varit/är gravid, hur har det gått för er? Hade ni några symptomer som var lite extra jobbiga? Fick ni någon extra hjälp under graviditeten och under förlossningen?

• Svar på tråden Gastric bypass opererad
  • sandritas83

Googlat lite på "oss" GBP opererade hur det är att vara gravid efter en operation. Speciellt det här med illamåendet och de flesta som mått illa, har mått illa hela graviditeten.

Hoppas verkligen inte det är vanligt för alla opererade som mår illa under början av sin graviditet. Ska man gå 30 veckor till med detta mående? Ush!

• sandritas83
    MiaIa90 skrev 2014-05-22 09:27:30 följande:
    Hoppas de inte stämmer att de snart får lver se är ju så jobbigt man må illa men kan inte kräkas:/.

Lider med sig men så härligt att få en bebis:).

Önskar se kommer + här med snart.

Tack så mycket!

Jo jag är hur glad som helst över att familjen kommer få en till liten medlem MEN om det fortsätter så här kommer jag nog inte våga bli gravid en gång till. :-/
  • sandritas83

Vad ska man heta:

Drygt att må illa ca 6 månader av 9 (då de fyra första veckorna är man oftast helt normal).

Enligt ultraljudet jag gjorde är jag idag v8+4... I snart fyra veckor har jag mått illa och det bli bara värre och värre.

Försöker få i mig både mat och vätska men oftast vinner illamåendet. Men bebisen tar det den behöver för att växa till sig...

Hoppas din grav går smärtfritt i fortsättningen kimsus och grattis till plusset!

Asjak lycka till med förlossningen och njut av underverket ni skapat!

• sandritas83

Mammafia84 Får inte glömma bort dig heller. Lergigan comp funkar inte alls för mig, så slutat med dom nu... Sant som du säger, bättre att äta något än att svälta både sig själv och bebisen i magen...

• sandritas83
    mammafia84 skrev 2014-06-02 15:37:45 följande:
    Lergigan comp funkade rätt bra för mig som tur e. Nu tar ja de sällan bara, försöker få i mig nåt med jämna mellanrum. Dock får ja såna akuta kräkningar ibland. ? men nu ligger bebisen å trycker högt upp.

Jag skulle faktiskt vilja kunna kräkas istället för att få den här paniken och ångesten.

Men hade det varit tvärt om, att jag kunde kräkas, hade jag väll gnällt över det. Men just nu känns det som att det skulle släppa lite på trycket...
  • sandritas83
    Anna84 skrev 2014-06-03 22:27:38 följande:
    Man få ta d för va d är, även att d är jobbigt! Men man är lycklig för att ha fått äran att få göra en GBP och sen bli gravid efter d, då mår jag gärna illa. Senaste graviditeten va jag inlagd på sjukhuset från V5 pga illamående och kräkningar så d här gör inget...

Men TS hoppas du mår bättre snart iallafall

Tråkigt att höra.

Just i dagens läge passar jag på att äta samt dricka när min,son är i skolan eller sover då jag bryter ihop helt pga illamåendet. Men jag måste ju få i mig mat och vätska. Anser att det är det bästa alternativet just nu.
Svar på tråden Gastric bypass opererad