Inlägg från: mammafia84 |Visa alla inlägg
  • mammafia84

Gastric bypass opererad

Jag är gbp opererad 2010 å är gravid nu, Ska föda om ca 35 dagar. Har mått jätte dåligt, illamående å fått öta lergigan comp hela grav ungefär. Men som tur e får man ut nåt bra av de. Lycka till

¤Fredrik ^ Oliver ^ Josefine ^ Natalie¤ Kärlek Till Min Familj
  • mammafia84

Kimsus: grattis till plusset 😃 jag är i slutet av min grav nu och har haft lite problem med att få i mig allt ja egentligen borde, men lilla bebisen har vöxt på som den ska så de e mest ja som mått dåligt de dagar ja ätit kasst. Har oxå fortfarsnde en del illamående tyvärr så jag äter helt enkelt de ja kan å e sugen på. Blir mycket macka, knäclebröd frukt å glass tyvärr. Men bättre de än i get alls.

• mammafia84
    sandritas83 skrev 2014-06-02 11:30:15 följande:
    Mammafia84 Får inte glömma bort dig heller. Lergigan comp funkar inte alls för mig, så slutat med dom nu... Sant som du säger, bättre att äta något än att svälta både sig själv och bebisen i magen...

Lergigan comp funkade rätt bra för mig som tur e. Nu tar ja de sällan bara, försöker få i mig nåt med jämna mellanrum. Dock får ja såna akuta kräkningar ibland. 😝 men nu ligger bebisen å trycker högt upp.
  • mammafia84

Jag kan inte kräkas upp något, eller inte om ja inte precis svalt de iaf. Men ja får såna kräk reflexer å de enda som kommer e typ saliv. Men de känns iaf bättre när kroppen fått "torrkräkas" lite. Har två barn sedan innan ja va gbp opad och första barnet mådde ja prima medans andra va mycket illamående å kräkningar till v 20. Men denna tredje gång e värst 😝

• mammafia84

Anna84.javar mer eller mindre sängliggandes de första 10-12 veckorna. Mådde så kasst. Men sen rätta de tillsåg en stund för att sen komma tillbaka ð??

• mammafia84
    Anna84 skrev 2014-06-03 22:27:38 följande:
    Man få ta d för va d är, även att d är jobbigt! Men man är lycklig för att ha fått äran att få göra en GBP och sen bli gravid efter d, då mår jag gärna illa. Senaste graviditeten va jag inlagd på sjukhuset från V5 pga illamående och kräkningar så d här gör inget... Men TS hoppas du mår bättre snart iallafall

Ja man får göra det, och till slut får man ju sitt älskade underverk och då e allt glömt. 😃
  • mammafia84

Sandritas83: bara vila allt du kan å ät å drick de du kan å som funkar. Efter min gbp har ja varit extremt noga med att äta bra men under graviditetn nu har ja ätit det som funkat, å i vissa perioder har de varit sura frukter, cola å kanske salta pinnar. Böttre att få i sig nåt än inget alls.

Svar på tråden Gastric bypass opererad