Inlägg från: fredsduvan |Visa alla inlägg
  • fredsduvan

Att klä sig som tonåring - Då.

Håliga jeans jag satte på mig efter mamma gått till jobbet sen släntrade jag iväg till skolan hade även vit blus med stolpkrage och ton med brunkräm och rouge

• fredsduvan
    Duckan skrev 2014-05-22 09:20:45 följande:
    Det var inga konstigheter egentligen förutom att jag vägrade mössa. Var tonåring på 80- och 90-talet.

Minns du madonna modet med kors och spetstoppar kort kort och pumps waow då var man het " like a virgin hej!"
  • fredsduvan
    Duckan skrev 2014-05-23 09:12:11 följande:
    fredsduvan, jag minns, men jag klädde mig inte så. På högstadiet var det det poppis med Levi´s hos oss så det var tröjor och jeans därifrån för hela slanten. Jag gillade Madonna mycket dock .

(Jag klädde mig bara så på disco förutom spets handskar då... inte i skolan) tror det fanns kläder som hette boy toy och taikani joggingbyxor med mintgröna var hett och collagetröja med avklippt i uringningen
  • fredsduvan
    annca skrev 2014-05-23 11:25:23 följande:
    Pumps med nedhasade vita tubsockar, permanentat och slingat hår och gigantiska örhängen. Knallblå ögonskugga, tonvis med mascara, blå kajal coh cerice läppstift...

eller

svarta chinos, vit herrskjorta och decimeterbrett resårbälte och kavaj med jätteaxelvaddar...

Oh yeeh
  • fredsduvan
    annca skrev 2014-05-23 11:25:23 följande:
    Pumps med nedhasade vita tubsockar, permanentat och slingat hår och gigantiska örhängen. Knallblå ögonskugga, tonvis med mascara, blå kajal coh cerice läppstift...

eller

svarta chinos, vit herrskjorta och decimeterbrett resårbälte och kavaj med jätteaxelvaddar...

Oh yeeh
Svar på tråden Att klä sig som tonåring - Då.