Fool skrev 2014-05-22 13:11:43 följande:
Sorry , så att det jag skrev lät fel , det jag menar är att även om man kan ha full förståelse för att du känner dig sviken och lurad av hans lögner så gick du trotts allt medvetet med på att spela hans spel och medverkade i att bedra hans fru , du gjorde ett medvetet val i hopp om att det skulle ge utdelning.
Det är alltid lätt att vara efterklok , men lagt kort ligger , kanske bäst att se det som att du gick på en nitlott , brände dig lite men att det oxå fungerar som lärdom , även misstag lär man sig av , och kanske undvika upptagna män i framtiden och hellre välja någon som är singel och som väljer dig och BARA dig.
Tror det är ganska lönlöst att fundera allt för mycket om varför han gjorde som han gjorde och varför hon väljer att stanna kvar med honom det är deras problem inte ditt , dessutom har du ingen som helst insyn i hur hans förhållande ser ut egentligen , det enda du egentligen vet är vad han säger och det han säger är bevisligen inte mycket att hänga i julgranen. Skit i honom och vara glad att det inte är du som sitter men en lögnare och en fegis till partner , hade det blivit du och han hade det mycket väl kunnat sluta med att det var du som satt och undrade om han varit otrogen med någon annan , nu slipper du det. Slicka dina sår , glöm honom och gå vidare med ditt liv, det finns bättre män än så
Lycka till TS
tack för de dina orden, de värmde! jo jag måste väl säga att denna resa gjort mig stark. jag har låtit mig bli stampad på, min självrespekt var ju nere på noll. men sedan fick jag ett uppvaknande. jag känner mig nu starkare än någonsin. skulle han försöka kontakta mig (det kommer han definitivt göra om några dagar/veckor) så kommer jag inte ge honom något svar. skulle han personligen söka upp mig så vänder jag ryggen mot honom och går.
jag har slösat bort min tid på honom.
fast o andra sidan har jag väl inte slösat bort den då jag blivit mycket starkare och vuxit som person.
jag kommer ALDRIG någon sin mer inleda något med en man som är upptagen. jag har helt klart lärt mig av mina misstag.
vill fortfarande läsa andras inressanta upplevelser av att vara "den andra kvinnan".
:)