• Anonym (den andra kvinnan....)

ni "den andra kvinnan" - se hit!

jag har nyligen avslutat min relation som "den andra kvinnan". vi var väldigt kära i varandra. han sa länge att han skulle lämna sin fästmö för mig, men detta hände aldrig.

han var också väldigt duktig på att ljuga. bedrog säkert även mig som älskarinna.

nu vill jag veta hur era relationer såg ut. du som varit "den andra kvinnan", berätta gärna hur allt gick till och framförallt slutade. (menar nu ni singel-kvinnor som haft ihop det med en upptagen man).

• Svar på tråden ni "den andra kvinnan" - se hit!
  • Anonym (den andra kvinnan...)
    Anonym (Kajsa) skrev 2014-05-24 08:30:31 följande:

Nej det så klart. Jag hänvisar inte till någon forskning utan skriver att det är olika. Man kan inte dra alla över en kam. En gång otrogen-alltid otrogen tycker jag låter hårt. Som att de inte kan kontrollera sig själva utan är dömda på förhand.

jag kan inte påstå att "en gång otrogen-alltid otrogen" stämmer. jag har tidigare varit otrogen mot mitt ex, men det är inget jag vill göra om.

däremot har vi mannen jag träffat som helt klart satt otroheten i ett system. han har varit med många många tjejer bakom sin fästmös rygg. när han förlorat en tjej så ersätter han den snabbt med en ny. och att han skulle vara trogen mot mig ifall vi blev tillsammans är ytterst otroligt...
    mikipiki skrev 2014-05-24 09:30:37 följande:

Mitt ex lämnade mig för några år sedan genom att vara otrogen med en tjej. Cirka 2 år efter detta inledde vi ett förhållande bakom hennes rygg i ett par månader. Hon fick sedan reda på det och dom valde att jobba på sitt förhållande. Jag vet fortfarande inte varför jag gav mig in i det hela, för den enda som blev riktigt ordentligt sårad var jag själv. Efter detta skaffade han en ny tjej bakom hennes rygg och henne håller han mig veterligen fortfarande på med.

dessa typer av killar kommer antagligen aldrig att sluta med sina spel, tyvärr...
  • Anonym (sanna)
    Anonym (Kajsa) skrev 2014-05-23 17:02:11 följande:
    Jag hade ett förhållande med en gift man i många år innan han lämnade henne. Vid ett tillfälle uppdagades det. Han dumpade mig och de gick i terapi. Ett halvår senare ringde han igen och vi fortsatte som förut. Bakom hennes rygg. Sen till sist skilde de sig. Vi förlovade oss samma vecka, gifte oss året efter, har hunnit få två barn och varit ihop i snart 15 år nu.
    Blev det inte svårt att förklara för vänner och familj? Den delen har jag tyckt varit väldigt tuff. Alla förstår ju när ni förlovade er direkt menar jag.
  • Anonym (sanna)

Har ni andra dejtat mannen efter att han lämnade sitt ex eller bestämde ni direkt att ni var tillsammans när han lämnade?

• Anonym (Ångest....)
    Anonym (den andra kvinnan....) skrev 2014-05-22 09:46:04 följande:

jag har nyligen avslutat min relation som "den andra kvinnan". vi var väldigt kära i varandra. han sa länge att han skulle lämna sin fästmö för mig, men detta hände aldrig.

han var också väldigt duktig på att ljuga. bedrog säkert även mig som älskarinna.

nu vill jag veta hur era relationer såg ut. du som varit "den andra kvinnan", berätta gärna hur allt gick till och framförallt slutade. (menar nu ni singel-kvinnor som haft ihop det med en upptagen man).

jag har sedan en tid tillbaka haft en relation tillsammans med en upptagen man. vi bor på olika orter och jag har inte känt någon skuld eller fått dåligt samvete jäntemot hans tjej.

han sa att han skulle lämna henne för mig, och jag väntade. och väntade...

till slut bestämde jag mig för att lämna honom (av flera olika skäl men bland annat för att jag väntat för länge).

det som nu händer är att jag går med en sådan satans ångest och dåligt samvete för det jag gjort bakom hennes rygg. jag känner till hans tidigare otroheter emot henne och vet att han garanterat kommer fortsätta vara otrogen mot henne med någon ny.

jag drömmer om henne varje natt och dras varje dag med dåligt samvete.

jag vill berätta för henne men blev tidigare hotad av honom. (vill inte gå ut med vad han hotade att göra mot mig om jag berättade). men jag känner att jag inte törs säga något. fast jag verkligen vill. hon borde få veta vilket kräk hon lever tillsammans med. jag känner bara avsky för honom numera. antar att jag var förblindad av kärleken tidigare, samt naiv och jäkligt dum.

snälla kan någon säga vad jag borde göra?

och ni moraltanter, snälla lägg inga kommentarer. jag vet att jag gjort fel och jag mår oerhört dåligt av det....
  • Anonym (sanna)
    Anonym (Ångest....) skrev 2014-05-24 22:59:26 följande:
    jag har sedan en tid tillbaka haft en relation tillsammans med en upptagen man. vi bor på olika orter och jag har inte känt någon skuld eller fått dåligt samvete jäntemot hans tjej.

han sa att han skulle lämna henne för mig, och jag väntade. och väntade...

till slut bestämde jag mig för att lämna honom (av flera olika skäl men bland annat för att jag väntat för länge).

det som nu händer är att jag går med en sådan satans ångest och dåligt samvete för det jag gjort bakom hennes rygg. jag känner till hans tidigare otroheter emot henne och vet att han garanterat kommer fortsätta vara otrogen mot henne med någon ny.

jag drömmer om henne varje natt och dras varje dag med dåligt samvete.

jag vill berätta för henne men blev tidigare hotad av honom. (vill inte gå ut med vad han hotade att göra mot mig om jag berättade). men jag känner att jag inte törs säga något. fast jag verkligen vill. hon borde få veta vilket kräk hon lever tillsammans med. jag känner bara avsky för honom numera. antar att jag var förblindad av kärleken tidigare, samt naiv och jäkligt dum.

snälla kan någon säga vad jag borde göra?
    och ni moraltanter, snälla lägg inga kommentarer. jag vet att jag gjort fel och jag mår oerhört dåligt av det....
    Jag tycker inte att du gjort fel, du var inte tillsammans med henne. Däremot så tycker jag att det är schysst att berätta sanningen för henne nu när du vet att han stannar med henne. Hon ska inte behöva slösa bort sitt liv på ett sånt svin. Maila henne anonymt på facebook och berätta att du träffat hennes man. Säg inte några tidpunkter, platser eller namn. Då borde han inte kunna spåra det till dig eftersom han varit otrogen med flera olika kvinnor. Om han säger något så är det bara att blåneka. Och du... Du har ingen skyldighet att berätta för henne, det är som sagt bara för att vara schysst isåfall. Släpp ditt dåliga samvete. Han hade varit otrogen med eller utan din hjälp och det är inte du som bedragit någon.
  • Anonym (Sally)

Jag har skrivit om det här i en annan tråd men här är min historia:
    Jag hade ett kort och intensivt förhållande med en gift man för några år sen. En klassiker, vi träffades genom jobbet, han var äldre och jag såg upp till honom proffessionellt och han tyckte att jag var ung och snygg. Han flirtade med mig ganska hårt i ett år innan vi hamnade bredvid varandra på en fest och det hände. Det var någon sorts kärlek, vi pratade mycket och hade kul ihop. Avgudade varandra. Sexet var faktiskt inte jättebra. Vi lyckades avsluta affären (ingen kontakt alls) och har inte setts på två år.

• Anonym (Kajsa)

I

Anonym (sanna) skrev 2014-05-24 19:05:12 följande:
    Blev det inte svårt att förklara för vänner och familj? Den delen har jag tyckt varit väldigt tuff. Alla förstår ju när ni förlovade er direkt menar jag.

Inte svårt. Han hade träffat hela min familj i många år. Ingenting jag hållit hemligt från vänner eller familj under den tiden.
  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (Lotta) skrev 2014-05-24 09:31:39 följande:
    Min erfarenhet är att otrogna män söker bekräftelse och spänning trots att dom lever i "bra" förhållanden och min erfarenhet är att dom fortsätter vara otrogna därför väljer jag att inte involvera mig känslomässigt eftersom jag är övertygad att även om han lämnade sin fru så är det mig han bedrar nästa gång. Om du har andra erfarenheter är det ju jättebra men jag håller inte med dig.

Din erfarenhet? Vad grundar den sig i? De gifta män du haft? Nu vet jag ju inte hur gammal/ung du är eller hur många förhållanden du haft med gifta män. Du låter rätt ung. Jag tror ändå att människor inte ska dömas på livstid för ett brott. Otrohet är ett stort svek men inte något en person ska behöva dras med för livstid. Att säga en gång otrogen- alltid otrogen är väldigt hårt.
  • Anonym (Ångest...)
    Anonym (sanna) skrev 2014-05-25 00:15:19 följande:
    Jag tycker inte att du gjort fel, du var inte tillsammans med henne. Däremot så tycker jag att det är schysst att berätta sanningen för henne nu när du vet att han stannar med henne. Hon ska inte behöva slösa bort sitt liv på ett sånt svin. Maila henne anonymt på facebook och berätta att du träffat hennes man. Säg inte några tidpunkter, platser eller namn. Då borde han inte kunna spåra det till dig eftersom han varit otrogen med flera olika kvinnor. Om han säger något så är det bara att blåneka. Och du... Du har ingen skyldighet att berätta för henne, det är som sagt bara för att vara schysst isåfall. Släpp ditt dåliga samvete. Han hade varit otrogen med eller utan din hjälp och det är inte du som bedragit någon.
    tack för de fina orden! kan ändå inte låta bli att få smutsigt samvete, men jag försöker verkligen att inte tänka på det.

måste tänka igenom om jag ska berätta eller ej. svårt beslut.
  • Anonym (tråd?)
    Anonym (Sally) skrev 2014-05-25 04:25:32 följande:
    Jag har skrivit om det här i en annan tråd men här är min historia:
    Jag hade ett kort och intensivt förhållande med en gift man för några år sen. En klassiker, vi träffades genom jobbet, han var äldre och jag såg upp till honom proffessionellt och han tyckte att jag var ung och snygg. Han flirtade med mig ganska hårt i ett år innan vi hamnade bredvid varandra på en fest och det hände. Det var någon sorts kärlek, vi pratade mycket och hade kul ihop. Avgudade varandra. Sexet var faktiskt inte jättebra. Vi lyckades avsluta affären (ingen kontakt alls) och har inte setts på två år.
    Finns den tråden kvar, vad heter den?
  • Fool
    Anonym (Kajsa) skrev 2014-05-25 05:13:22 följande:

Din erfarenhet? Vad grundar den sig i? De gifta män du haft? Nu vet jag ju inte hur gammal/ung du är eller hur många förhållanden du haft med gifta män. Du låter rätt ung. Jag tror ändå att människor inte ska dömas på livstid för ett brott. Otrohet är ett stort svek men inte något en person ska behöva dras med för livstid. Att säga en gång otrogen- alltid otrogen är väldigt hårt.
    Nja ,visst håller jag med sig om att en gång otrogen alltid otrogen inte alltid stämmer , men många ggr gör det faktiskt det. Om man tar killen i TS fall tex , en man som satt i system att bedra sin partner , som byter ut älskarinnor på löpande band så kan man nog ganslka lugnt gissa att denne herre inte har några som helst skuldkänslor över det han gör samt antagligen kommer fortsätta göra det en lång tid framöver. Vad är det som säger att han inte kommer göra likadant i sitt nästa förhållande ? Är det inte snarare ganska troligt ?

Mao JA det finns ganska många sånna oxå , precis som det inte är bra att generalisera åt det ena hållet och påstå att en gång otrogen alltid otrogen alltid stämmer så ska man nog inte generalisera åt andra hållet och påstå att det inte allst stämmer , för det gör det tyvärr många ggr. Så att påstå att en gång otrogen alltid otrogen är väldigt hort i vissa fall , i andra fall är det sant. Om man ska dömas en livstid för ett "brott" beror nog helt och hållet på hur ofta man återfaller.

några fler berättelser från er som varit "den andra kvinnan"?

• Anonym (Tummen upp)
    Anonym (::) skrev 2014-05-22 14:20:35 följande:
    ibland önskar man att man fick blotta dessa personer som ljuger och bedrar, sprida det med internetvågornas hastighet....med namn och historian, lögner, sms och mail logg och hela skiten

Svar på tråden ni "den andra kvinnan" - se hit!