Anonym (den andra kvinnan....) skrev 2014-05-22 09:46:04 följande:
jag har nyligen avslutat min relation som "den andra kvinnan". vi var väldigt kära i varandra. han sa länge att han skulle lämna sin fästmö för mig, men detta hände aldrig.
han var också väldigt duktig på att ljuga. bedrog säkert även mig som älskarinna.
nu vill jag veta hur era relationer såg ut. du som varit "den andra kvinnan", berätta gärna hur allt gick till och framförallt slutade. (menar nu ni singel-kvinnor som haft ihop det med en upptagen man).
jag har sedan en tid tillbaka haft en relation tillsammans med en upptagen man. vi bor på olika orter och jag har inte känt någon skuld eller fått dåligt samvete jäntemot hans tjej.
han sa att han skulle lämna henne för mig, och jag väntade. och väntade...
till slut bestämde jag mig för att lämna honom (av flera olika skäl men bland annat för att jag väntat för länge).
det som nu händer är att jag går med en sådan satans ångest och dåligt samvete för det jag gjort bakom hennes rygg. jag känner till hans tidigare otroheter emot henne och vet att han garanterat kommer fortsätta vara otrogen mot henne med någon ny.
jag drömmer om henne varje natt och dras varje dag med dåligt samvete.
jag vill berätta för henne men blev tidigare hotad av honom. (vill inte gå ut med vad han hotade att göra mot mig om jag berättade). men jag känner att jag inte törs säga något. fast jag verkligen vill. hon borde få veta vilket kräk hon lever tillsammans med. jag känner bara avsky för honom numera. antar att jag var förblindad av kärleken tidigare, samt naiv och jäkligt dum.
snälla kan någon säga vad jag borde göra?
och ni moraltanter, snälla lägg inga kommentarer. jag vet att jag gjort fel och jag mår oerhört dåligt av det....