• Anonym (raptor)

Min sons pappa klarar inte av att vara förälder.

Du valde pappan själv TS; fundera gärna lite på hur du kan undvika att skapa flera sådana här situationer.

Jag utgår  från att denne man inte var gourmetkock och serverade sjurätters närodlad ekomeny när ni var ihop heller så du kanske kunde ha sett tecken i skyn om han inte hittade till köket och levde på skräp?

• Anonym (raptor)
    Anonym (suck) skrev 2014-05-25 17:15:57 följande:

Och pappan valde antagligen att skaffa barn med ts, då är han lika skyldig som ts att ta sitt jäkla ansvar nu. Annars borde han inte ha skaffat barn.
    Det vet vi inget om just nu. Men TS kanske kan upplysa oss?
  • Anonym (raptor)
    Anonym (suck) skrev 2014-05-25 17:21:39 följande:

Det stämmer, men han har i alla fall valt att ha barnet vh? Då har han också ansvar när barnet är där. Klarar han inte att tillgodose barnets basala behov, får han avsäga sig helgumgänge och träffa barnet på andra sätt, t ex när TS är med.
    Absolut, där håller jag med. Har en vän vars ex var helt loco pga "eget företag" som bara var lekstuga. Hon lämnade, han bara drack och tog tabletter och hade varken sömn- eller matrytm själv men barnen skulle han ha trodde han, för att slippa underhåll.

Som tur var reagerade både mamma och skolpersonal på att barnen alltid kom för sent, var fel klädda, hungriga, papper inte sköttes på hans veckor osv osv.

Slutade med att han inte alls fick ha dem utan fick lägga in sig på behandlingshem. Nu två år senare har han fått vh och det är nog ungefär vad den mannen klarar av.
  • Anonym (raptor)
    ulfsas skrev 2014-05-26 13:31:59 följande:
    Så sant. En pappa (i detta fallet) som inte orkar att vara förälder. Göra barn går tydligen bra men noll ansvar därefter.

Lite sent att välja en annan man nu. 
    Jepp. Men vissa kvinnor gör usla val tre gånger om, det undrar jag lite hur man lyckas med.

En del hade kanske rentav vunnit på giftas bort av sina föräldrar...Flört
Svar på tråden Min sons pappa klarar inte av att vara förälder.