• Anonym (trött)

Min sons pappa klarar inte av att vara förälder.

Vad gör vi nu då? Min sons pappa klarar inte av att ta hand om sin son. Han har just nu varannan helg fredag-måndag, dvs. 3 nätter. Nu har det kommit fram att han inte matar min son. Sonen äter bara mackor hos pappa, frukostflingor med vatten(!). Han sa att han var hungrig hos pappa och pappa hade bett honom och vänta, men att han fick vänta jättelänge på macka. Jag ringde upp pappan och frågade om detta var sant och han nekade inte, sa bara att jag "hade allting, ett bra socialt nätverk osv" och han inte har nånting, inga rutiner. Det är INTE en ursäkt! Han har sitt barn 2 helger i månaden, då tycker jag att han kan skärpa till sig lite under de få dagarna. Klart att barnet är hungrig om han bara får mackor hela dagen! Vad gör jag nu, i väntan på samtal med familjerätten. Kan jag säga att han inte får ha sonen tills vi har undersökt det här? Detta är inte första "problemet" vi har med pappan, han har tidigare misskött hygien och andra basala saker också.

• Svar på tråden Min sons pappa klarar inte av att vara förälder.
  • Anonym (S)

Kan ungen prata så behöver den inte matas

• Anonym (Man)
    Anonym (S) skrev 2014-05-25 08:00:30 följande:
    Kan ungen prata så behöver den inte matas

Vem har sagt något om att mata?

Ts, du kan säkert få pepp och sånt här men se till att fråga någon som verkligen vet, alltså en jurist eller advokat. Det är viktiga saker men börjar du agera på eget bevåg finns det risk att du ställer till det för dig själv, rent juridiskt.
  • MachoCulture

TS Nozar på något intressant - nämligen.

Varför ställs det inga krav på människor för att få skaffa barn????

Man kan ju tycka att i ett Fritt Samhälle borde man få göra ungefär
    som man vill - MEN varför måste man då ha:

1. Körkort för att få köra bil.

2. Viss examen/praktik för att få kalla sig/öppna läkarpraktik

3. Vara konkursförvaltare

4. Vissa speciella föräldrar för att få vara kung - OBS här
    platsar inte Jean-Baptiste Bernadotte o hans efterföljare

Nu kan Ni ju alltid svara - ANNARS KLARAR MAN INTE AV
    JOBBET men

det gäller ju för förälder också att klara av jobbet - TS mannen
    gör ju inte detta - o han är långt ifrån ensam

19 åriga killen i England - som inte jobbar - o har fem barn med
    fem damer - hur bra papz är han? OCH DET HAN GJORT ÄR
    HELT LAGLIGT - är detta vettigt?

I Saudi hade denne kille inte klarat sig särskilt bra o inte i Iran
    heller

Borde vi inte införa "körkor"t för barn?

Och samtidigt - de som uppfostrat/tagit hand om ett par egna
    barn bra - varför skall dessa behöva utbildning för att få jobba
    på dagis?

• Anonym (S)
    Anonym (Man) skrev 2014-05-25 08:16:00 följande:
    Vem har sagt något om att mata? Ts, du kan säkert få pepp och sånt här men se till att fråga någon som verkligen vet, alltså en jurist eller advokat. Det är viktiga saker men börjar du agera på eget bevåg finns det risk att du ställer till det för dig själv, rent juridiskt.

Ts själv i mening nr 3!
  • LillGris
    Anonym (S) skrev 2014-05-25 08:28:18 följande:
    Ts själv i mening nr 3!

Men jag uppfattar det som att ts menar att pappan inte serverar mat. Men det är klart, man kan ju ta allting bokstavligt också, roligare så..
  • Anonym (trött)
    Anonym (S) skrev 2014-05-25 08:28:18 följande:

Ts själv i mening nr 3!
    Men herregud, märk ord. Självklart menar jag att han inte erbjuder min son mat, eller lagar mat. Flingor och frukt och sånt tar han själv hemma men jag vet inte hur han har det hemma hos pappa. Kontentan av det hela var att sonen inte erbjuds mat hos sin pappa, utan han får själv fråga när han är hungrig, varpå han enbart får mackor som han måste vänta på. Det är inte normalt gjort av en förälder. 
  • Anonym (Allvarligt)

Gör en orosanmälan hos soc, det är det enda lagliga sättet du kan få en snabb reaktion. Barnet måste ju få mat

• Anonym (Mamma mu)

Ta kontakt med socialen och berätta situationen, dom kommer att hjälpa dig med att utreda saken vilket kommer att vara till din fördel i familjerätten.

• Anonym (trött)

Han är 6 år.

Svar på tråden Min sons pappa klarar inte av att vara förälder.