Isbit skrev 2014-05-26 08:18:02 följande:
Jag förstår inte varför man kallar SD rasistiskt.
Är det för att man vill stoppa invandringen?
Alltså jag undrar seriöst, är inte så insatt *skäms*
Ni som inte gillar SD, vill ni ha in fler invandrare/flyktingar (whatever) i Sverige?
Är det de hela "bråket" handlar om?
Först och främst: bör du läsa på om historia.
Rasist:
om person som anser att den vita rasen (i synnerhet den s.k. nordiska rasen) är överlägsen andra (Natinalencyklopedin)
Sedan bör du lägga ihop två och två. Det är dåliga tider nu, då brukar alltid facistiska grupper passa på att växa eftersom folk gärna vill ha en syndabock (Se hitler osv).
SD använder invandrarpolitiken som argument för att växa. Men de vill också samtidigt förbjuda abort till den 12 veckan osv och stärka kyrkan. De är med andra ord åter tillbaka till medeltiden. Sedan är de stark emot mångkulturellt samhälle dvs det som Hiler inte ville ha som Mia Skäringer uttrycke i en film. Mao vill de behålla en svensk kultur och enbart svensk kultur. (Med egentligen skulle jag nog säga (deras typ av kultur). Så de som tror sd förespråkar enbart svensk kultur och yadda, yadda - think again- åter igen se hitler).
De har dock tagit upp en viktig fråga, invandrarpolitiken - som i mitt tycke är misskött. Men jag skulle inte vilja dra det så långt att förbjuda som sd vill- det är främlingsfientlighet och kontraproduktivit.
Desuttom behövs det ett mångkulturellt samhälle från ett biologiskt perspektiv. Jag är iallfall långt ifrån intresserad av att ha ett nytt arisk avelsprogram som hitler sysslade med sina officer och änkor osv. (Åter igen se historia).
De säger också emot sig själva för i grunden är vi alla invandrare.
Deras politik är inte utvecklande för alla människor, den är enbart utvecklade för några och dem som vill ha en sådan kultur. Åter igen se hitler.
Stig Larsson förespådde också den växande rasistiska skalan, nazistiska och vit makt och sånt. Eftersom han skrev mycket om det i sina andra böcker.
SD:
I partiets första partistyrelse ingick även Bevara Sverige Svenskts förste ordförande Sven Davidsson samt andra från en rad fascistiska och nazistiska organisationer. Partiet kännetecknades inledningsvis av
högerextremism och
aktivism. (wikipedia).
Partiet är mycket kritisk mot det
mångkulturella samhället som de menar hotar det nationella arvet och den svenska kulturen. Därför förespråkar partiet bland annat
assimilering av de invandrare som finns i Sverige (istället för
integration) och en kraftigt begränsad invandring.Man vill också ytterligare stärka
Svenska kyrkans ställning i samhället, och har som mål
att svenska kyrkan återigen skall bli en statskyrka.
Osv,osv (Kolla wikipedia). (med källor).