• Isbit

Jag fattar inte hatet mot SD

Jag förstår inte varför man kallar SD rasistiskt.

Är det för att man vill stoppa invandringen?

Alltså jag undrar seriöst, är inte så insatt *skäms*

Ni som inte gillar SD, vill ni ha in fler invandrare/flyktingar (whatever) i Sverige?

Är det de hela "bråket" handlar om?

• Svar på tråden Jag fattar inte hatet mot SD
  • Spritt

Fram för folk som är MÄNNISKOR!

• Morsan 027
    cayolin skrev 2014-05-26 08:48:11 följande:
    Alltså har du ingen, korrekt? Det var ingen som är med idag som sa något om ebolaviruset, det var grundaren till partiet och forna ledaren Jean MLP. Det skulle kunna jämställas med att om Gudryn Schymans farsa sa något liknande, inte fan skulle du ta avstånd från hennes parti för något hennes far säger.

Jag välkomnar dig även att komma med argumentet att han är grundaren till partiet och före detta ledare så kan jag börja ta fram alla grodor som kommit ur S, M och alla andra riksdagspartiers tungor så sent som 20-30 år sen.

Och sen nämner du att SD har blivit finansierade utav NF vilket inte stämmer idag, de blev sponsrade utav de 1998 och idag har de inga anknytningar till NF. Angående att de klappa till deras valresultat har jag ingen aning om men det är väl inte farligt att applådera till ett parti som vill ut ur EU, likt SD. 

Jag är väldigt kritisk i mitt granskande av partierna, något du dock inte verkar vara kombinerat med att äta upp propaganda blandat med faktafel som en 7 åring skulle kunna googla fram på två sekunder. Men om ändå lyckats finna något som skulle kunna bevisa att SD är grova rasister så som media utmålat de så är du välkommen att presentera det för mig.
    Har Front National tagit avstånd från uttalandet?
  • Meus Veritas

Läs artikeln så får du nog svaret. Så vill inte jag lrvaiaf, sd handlar om så mycket mer skit än bara invandring. Jämstäldhet ich kvinnoförtryck tex

• Thyla
    Isbit skrev 2014-05-26 08:18:02 följande:

Jag förstår inte varför man kallar SD rasistiskt.

Är det för att man vill stoppa invandringen?

Alltså jag undrar seriöst, är inte så insatt *skäms*

Ni som inte gillar SD, vill ni ha in fler invandrare/flyktingar (whatever) i Sverige?

Är det de hela "bråket" handlar om?

Först och främst: bör du läsa på om historia.

Rasist: om person som anser att den vita rasen (i synnerhet den s.k. nordiska rasen) är överlägsen andra (Natinalencyklopedin)

Sedan bör du lägga ihop två och två. Det är dåliga tider nu, då brukar alltid facistiska grupper passa på att växa eftersom folk gärna vill ha en syndabock (Se hitler osv).

SD använder invandrarpolitiken som argument för att växa. Men de vill också samtidigt förbjuda abort till den 12 veckan osv och stärka kyrkan. De är med andra ord åter tillbaka till medeltiden. Sedan är de stark emot mångkulturellt samhälle dvs det som Hiler inte ville ha som Mia Skäringer uttrycke i en film. Mao vill de behålla en svensk kultur och enbart svensk kultur. (Med egentligen skulle jag nog säga (deras typ av kultur). Så de som tror sd förespråkar enbart svensk kultur och yadda, yadda - think again- åter igen se hitler).

De har dock tagit upp en viktig fråga, invandrarpolitiken - som i mitt tycke är misskött. Men jag skulle inte vilja dra det så långt att förbjuda som sd vill- det är främlingsfientlighet och kontraproduktivit.

Desuttom behövs det ett mångkulturellt samhälle från ett biologiskt perspektiv. Jag är iallfall långt ifrån intresserad av att ha ett nytt arisk avelsprogram som hitler sysslade med sina officer och änkor osv. (Åter igen se historia).

De säger också emot sig själva för i grunden är vi alla invandrare.

Deras politik är inte utvecklande för alla människor, den är enbart utvecklade för några och dem som vill ha en sådan kultur. Åter igen se hitler.

Stig Larsson förespådde också den växande rasistiska skalan, nazistiska och vit makt och sånt. Eftersom han skrev mycket om det i sina andra böcker.

SD:
    I partiets första partistyrelse ingick även Bevara Sverige Svenskts förste ordförande Sven Davidsson samt andra från en rad fascistiska och nazistiska organisationer. Partiet kännetecknades inledningsvis av högerextremism och aktivism. (wikipedia).
    Partiet är mycket kritisk mot det mångkulturella samhället som de menar hotar det nationella arvet och den svenska kulturen. Därför förespråkar partiet bland annat assimilering av de invandrare som finns i Sverige (istället för integration) och en kraftigt begränsad invandring.Man vill också ytterligare stärka Svenska kyrkans ställning i samhället, och har som mål att svenska kyrkan återigen skall bli en statskyrka.

Osv,osv (Kolla wikipedia). (med källor).

• cayolin
    Spritt skrev 2014-05-26 08:41:05 följande:
    Nu tänker du Sverige som grupp igen. Jag ser hela Europa som ett land. Vi får omfördela resurser dit det behövs. Då kommer folk röra på sig dit jobben finns precis som man gör inom ett land men du har hela Europa som land att röra dig inom. 

Landsgränser och grupperingar är 50 tal.
    Jaså? jag ser då inga kontinenter som verkar vara för detta förutom några få i Europa, så att det skall vara så "50 tal" är bara din egna åsikt.

Och även i Europa ser vi en våg av EU kritiska partier som strömmar fram, UKIK, NF, Danske folkpartiet, vad nu norges parti heter. Din åsikt är en minoritet. Folk är stolta över sin kultur, historia osv och du vill slopa den för att hamna i understatlighet för folk i Bryssel? 

Men med ditt perfekta system ja du, vi kanske får in ett par hundra miljoner indier och kineser blandat med 50-60 miljoner till från Afrika, men glöm förfan inte alla araber. Räkna med 20-30 miljoner till.

Det är lugnt vi kan dra till jobbet arbeta 40 timmar i veckan ge bort 30 % av vår lön + moms för att finansiera folk som inte kommer arbeta på flera år.

Det du vill göra är otroligt bra, ställ upp till nästa EU val med detta.
  • kudden12
    Spritt skrev 2014-05-26 08:26:58 följande:
    Den frågan har jag inte tagit full ställning till. 

Men jag tar ställning i full kraft emot partier som beter sig omänskligt och med rent rasistiska omänskliga metoder oavsett mer eller mindre invandring. Trodde man hade mer vett i skallen än att vara rasist år 2014. Vi är ju alla människor liksom.

Vore ok om det var ett normalt parti som ville reglera invandring men inte med metoder som att låta folk dö och hurra för det. Nä sån omänsklighet står jag fast och hårt emot. 

va är det för skitsnack?KÄLLA på det,tack!
  • cayolin
    Morsan 027 skrev 2014-05-26 08:41:09 följande:
    Det största problemet anser jag vara att de etablerade partierna inte vill ta i frågan med tång.

SD:s argument borde vara lätta att så hål på, varför görs det inte?

Front National om ebolaviruset:
    www.dn.se/nyheter/varlden/le-pen-ebolaviruset.../

Fixar detta lite för dig då du verkar ha svårt med det.

*******Jean Marie Le Pen om eboalvriuset
  • kudden12
    Morsan 027 skrev 2014-05-26 08:28:31 följande:
    Tycker att frågan borde vara om DU vill ha in fler invandrare till Sverige ,TS?

Många som röstar på SD ser inte på sig själva som rasister. Därmed inte sagt att det stämmer med verkligheten.
    SD ser minskad/begränsad invandring som ett slags "quickfix" för att lösa alla problem.

ja,man får ju börja med det viktigaste!
  • Spritt
    cayolin skrev 2014-05-26 08:59:56 följande:
    Fixar detta lite för dig då du verkar ha svårt med det.

*******Jean Marie Le Pen om eboalvriuset
    Om dem vore lite smarta så skulle dem ta ställning emot uttalandet. Men det lär dem aldrig göra för att innerst inne håller dem med. 
Svar på tråden Jag fattar inte hatet mot SD