• Isbit

Jag fattar inte hatet mot SD

Jag förstår inte varför man kallar SD rasistiskt.

Är det för att man vill stoppa invandringen?

Alltså jag undrar seriöst, är inte så insatt *skäms*

Ni som inte gillar SD, vill ni ha in fler invandrare/flyktingar (whatever) i Sverige?

Är det de hela "bråket" handlar om?

• Svar på tråden Jag fattar inte hatet mot SD
  • Ingram
    Bjäbb skrev 2014-06-04 13:27:37 följande:
    Du missade (bekvämt?) att jag även skrev kultur och religion ?
    Främlingsfientlighet riktar sig oftast inte enbart mot hudfärg utan även mot just religion,kultur som faktiskt är lika valbart som åsikter och inget som sitter i huden.

Men det är alltså ok enligt en del här att använda nedsättande ord mot politiska åsikter som inte överensstämmer med ens egna men det är inte ok göra likadant mot andra religioner.
    Jag kallar det hyckleri.
    Nej då jag valde bara att fokusera på det ena, men kultur är inte nödvändigtvis något du själv väljer och inte heller religion eftersom du indoktrinerad från tidigt ålder i en religion i många fall.
    Politiska åsikter däremot är något helt annat eftersom du där har möjlighet att aktivt ta ställning i sakfrågor.

Du kan absolut tycka illa om religioner om du baserar det på fakta, hudfärg däremot är ingenting valt och ingenting som har med personligheten att göra. Erkänner du det?
  • antikrist3
    Ingram skrev 2014-06-04 13:33:26 följande:
    Nej då jag valde bara att fokusera på det ena, men kultur är inte nödvändigtvis något du själv väljer och inte heller religion eftersom du indoktrinerad från tidigt ålder i en religion i många fall.
    Politiska åsikter däremot är något helt annat eftersom du där har möjlighet att aktivt ta ställning i sakfrågor.

Du kan absolut tycka illa om religioner om du baserar det på fakta, hudfärg däremot är ingenting valt och ingenting som har med personligheten att göra. Erkänner du det?
    Lustigt att du själv nämner indoktrinering för kultur och religion. Fast en människa kan aldrig indoktrineras i sina politiska åsikter antar jag? Historien har utmärkta exempel när propaganda används som redskap för att indoktrinera människor i politik. Jag nämnde några ex tidigare.

Du har ju lättsamt vägrat bemöta några av de källor jag presenterade tidigare, du kallar för mina källor för skräp och hatsajter på nätet.
    Även när jag presenterade källor från de mera etablerade tidningar, utländska, en rapport från en utbildad nationalekonom.

Du slår ifrån dig alla vettiga förslag som presenteras för dig och inte vill röra det med tång utan att kolla upp vad det rör sig om.

Våldtäkten på HVB hemmet där en anställd blivit våldtagen av ett så kallat "ensamkommande flyktbarn" var från SR nyhetsrapportering. Är Sverigesradio också en skräpsajt?
    http://t.sr.se/1orDRFs , http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/379708?programid=98 

Kan det möjligtvis vara så om du inte är oproportionellt dum, att du är just indoktrinerad?

Mvh
  • Ingram
    antikrist3 skrev 2014-06-04 14:01:33 följande:
    Lustigt att du själv nämner indoktrinering för kultur och religion. Fast en människa kan aldrig indoktrineras i sina politiska åsikter antar jag? Historien har utmärkta exempel när propaganda används som redskap för att indoktrinera människor i politik. Jag nämnde några ex tidigare.

Du har ju lättsamt vägrat bemöta några av de källor jag presenterade tidigare, du kallar för mina källor för skräp och hatsajter på nätet.
    Även när jag presenterade källor från de mera etablerade tidningar, utländska, en rapport från en utbildad nationalekonom.

Du slår ifrån dig alla vettiga förslag som presenteras för dig och inte vill röra det med tång utan att kolla upp vad det rör sig om.

Våldtäkten på HVB hemmet där en anställd blivit våldtagen av ett så kallat "ensamkommande flyktbarn" var från SR nyhetsrapportering. Är Sverigesradio också en skräpsajt?
    t.sr.se/1orDRFs , sverigesradio.se/sida/avsnitt/379708?programi... 

Kan det möjligtvis vara så om du inte är oproportionellt dum, att du är just indoktrinerad?

Mvh
    Jo absolut klart man kan.
    Dina källor är skräp eftersom de är vinklade och inte har med verkligheten att göra och vad enskilda nationalekonomer säger ger jag inte mycket för eftersom du har tusentals som motbevisar dem.
    Vettiga förslag? vem har kommit med det?

Nej men jag förstår inte varför du tar upp en våldtäkt här? känns inte det lite onödigt?

Nej.
    Förresten har du bytt nick helt plötsligt?
  • antikrist3
    de Robespierre skrev 2014-06-04 14:19:29 följande:
    Får inte länken att funka. Kommer bara till deras nyhetssajt men inget om den händelsen. Ny länk please?
    Som jag artigt förklarade i den första gången jag länkade, det är det nyhetsreportage på 5min.
    Namn: P4 NorrbottenNorrbottensnytt - igår kl 12:30 . Det skall vara överst på sajten, reportaget börjar inledningsvis om denna våldtäkt. Känns ingen press att lyssna på hela nyhetsekot.

Det gick ju inte för sig tidigare när jag var saklig och beskrev vilket klipp det gällde, mycket märkligtGlad
  • FDFMGA
    antikrist3 skrev 2014-06-04 13:30:18 följande:

Du är i skydd av anonymitet på detta forum, ändå kan du inte yppa vilka du röstar på, ja det är ju tråkigt. Riktigt beklagligt, det är väl ingen hemlighet att du siar om lutningen på din egna ryggrad. Det är lättare att fly från ansvar och spy ut sin galla än komma med konkreta exempel, det har vi förstått gällande dig.

Man kan nästan få intrycket att du skäms över vilka du röstar på, kanske borde du vara tydligare med detta först innan du inleder ditt jihad mot SD.

Uppenbarligen anser du dig lite förmer och klokare än SD:are , då borde du kunna demonstrera rätt så enkelt det parti som är överlägset SD, så att vi oinvigda vet. 

Om man skall tolka din arrogans så har du ju alla svaren, så varför så blyg nu?
    Då borde det inte vara så svårt att presentera ett på denna fråga :) Eller är det hycklarens sanna skepnad som träder fram? Inom en snar framtid får vi detta bekräftat hur det ligger till.

Hen? ddr-sweden.net/wp-content/gallery/satir/hen.j...

Mvh
    Den här tråden handlar om varför folk ogillar SD och ditt uppträdande i tråden är ett utmärkt exempel på att varför många anser att det är en viss sorts figurer som lockas av partiets budskap och att dessa inte precis uppmuntrar till att man ska ta partiets anhängare och deras åsikter på allvar.

För min del handlar det om respekt och jag har så lite respekt för de åsikter som står bakom dina inlägg att jag inte har för avsikt att besvara din fråga på annat sätt att det har du inte att göra med. Är du tillräckligt intresserad får du söka upp svaret på forumet, det finns ett flertal trådar där jag talar om vad jag röstade på i valet till EU-parlamentet och hur jag tänker inför det kommande valet. Kanske du har någon som kan hjälpa dig med att söka på Familjeliv?

För övrigt noterar jag att du skriver om dig själv i plural, det vill säga vi. Det där är rätt intressant. Många sverigedemokrater uttrycker sig på det sättet.

Vi och mina löss, brukade min gamla mormor säga om fenomenet med jagsvaga personer som tog skydd bakom ett vi i stället för att våga säga jag.

Angående dina övriga påståenden så demonstrerar du ju på ett alldeles utmärkt sätt varför man bör betrakta många sverigedemokrater utifrån det faktum att partiets budskap lockar särskilt de allra klenaste förmågorna.

Hur går det med din uppdelning av Sverige i två delar, en kulturnationalistisk och en mångkulturell och tanken att få väljer det mångkulturella, det vill säga Sverige av idag.

Det är tankar som man kan skratta lite medlidsamt åt. Toksekten får en bit land - och dit skulle vi svenskar vilja komma. Ja, herregud. Möjligen om man tog inträde och kallade besöket en studie av hur den primitiva människan utvecklas när det civiliserade samhällets skydd försvinner.

För övrigt presenterade Nordea två konjunkturprognoser idag. En mycket dyster sådan för det introverta Finland och en positiv för det öppna Sverige.

Heja Sverige!
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • de Robespierre
    antikrist3 skrev 2014-06-04 14:29:24 följande:
    Som jag artigt förklarade i den första gången jag länkade, det är det nyhetsreportage på 5min.
    Namn: P4 NorrbottenNorrbottensnytt - igår kl 12:30 . Det skall vara överst på sajten, reportaget börjar inledningsvis om denna våldtäkt. Känns ingen press att lyssna på hela nyhetsekot.

Det gick ju inte för sig tidigare när jag var saklig och beskrev vilket klipp det gällde, mycket märkligtGlad
    My bad. Så många inlägg så jag missade det.

Trodde det handlade om händelsen i Norrköping där en 18-årig flykting från Afghanistan dömdes för våldtäkt med påföljden 1 års fängelse, skadestånd och utvisning. Domen blev våldtäkt då sex med en 14-åring klassas som våldtäkt.

Nu väntar även rättsliga påföljder för de flertalet äldre svenska män som också har haft sex med denna flicka med självskadebeteende. Detsamma gäller de misstänkta i den pedofilutredning som av en slump hittade denna händelse.
  • antikrist3
    Ingram skrev 2014-06-04 14:22:58 följande:
    Du kan gå in på regeringens hemsida och läsa på om invandring där man också motbevisar det här med massinvandring och dess kostnader.

Jag måste säga detsamma, du visar bara att du är lättlurad och att man enkelt kan manipulera dig eftersom du går på fakta som inte är fakta.
    Återigen, vad har den där länken du skickade med detta att göra? en våldtäkt bevisar vad? att alla invandrare våldtar? så verklighetsfrånvänd kan du ju inte vara.

Varför har du flera olika nicknames? det är väl inte så att du blivit avstängd? Flört
    Vart är den här rapporten som säger att jag har fel? Och alla de andra 999?

Kan en regering inte ha fel? Kan en regering begära en rapport som inte är helt saklig och som kan ge sken av att invandringen är god ekonomisk för Sverige om man glömmer en viss obekväm statistik eller förvränger den samma, ifall regeringen vill efterfråga en sådan rapport.

För du vet väl den svenska massinvandringen utgörs främst av folk från tredjevärlden, med medioker utbildning/kunskapsnivå jämfört med oss i väst, ett helt annat förhållningssätt till arbete i de flesta fall, givetvis finns det undantag som jag påpekat hela tiden. Jag vet inte varför du blir så lyrisk att Sverige får minst 10 000 nya pizzabagare varje år? Är det kompetens brist på arbetet i Sverige tycker du?

Jag visade att det inte rör sig om några barn på 8-13 år som media vill ge sken av. Snarare att minst 75% är över 18 år enligt en norsk rapport, där man gjorde noggrannare koll än Sverige för att bestämma ålder.
    Det är snarare mer rätt att kalla dem för vuxna männen från Mellanöstern/Afrika istället för "ensamkommande flyktingbarn" . De förmedlar totalt fel bild till omvärlden för de som inte är insatta och naivt tror att det rör sig om riktiga barn. 

Jag har inte sagt att alla invandrare våldtar heller, jag beskrev tidigare varför de från 3:e världen från främst muslimska länder med en kvinnofientlig syn är överrepresenterade i våldtäktsstatistiken och brottstatistiken. Du verkar tycka det är viktigare att berätta att alla invandrare inte våldtar minsann än hysa medlidande med den drabbande. Det säger ju något om din inställning.

Att du försökt banna mig, får dig som att framstå som ännu mer oproportionellt dum när jag ändå är kvar.

Mvh
  • Ingram
    antikrist3 skrev 2014-06-04 14:48:36 följande:
    Vart är den här rapporten som säger att jag har fel? Och alla de andra 999?

Kan en regering inte ha fel? Kan en regering begära en rapport som inte är helt saklig och som kan ge sken av att invandringen är god ekonomisk för Sverige om man glömmer en viss obekväm statistik eller förvränger den samma, ifall regeringen vill efterfråga en sådan rapport.

För du vet väl den svenska massinvandringen utgörs främst av folk från tredjevärlden, med medioker utbildning/kunskapsnivå jämfört med oss i väst, ett helt annat förhållningssätt till arbete i de flesta fall, givetvis finns det undantag som jag påpekat hela tiden. Jag vet inte varför du blir så lyrisk att Sverige får minst 10 000 nya pizzabagare varje år? Är det kompetens brist på arbetet i Sverige tycker du?

Jag visade att det inte rör sig om några barn på 8-13 år som media vill ge sken av. Snarare att minst 75% är över 18 år enligt en norsk rapport, där man gjorde noggrannare koll än Sverige för att bestämma ålder.
    Det är snarare mer rätt att kalla dem för vuxna männen från Mellanöstern/Afrika istället för "ensamkommande flyktingbarn" . De förmedlar totalt fel bild till omvärlden för de som inte är insatta och naivt tror att det rör sig om riktiga barn. 

Jag har inte sagt att alla invandrare våldtar heller, jag beskrev tidigare varför de från 3:e världen från främst muslimska länder med en kvinnofientlig syn är överrepresenterade i våldtäktsstatistiken och brottstatistiken. Du verkar tycka det är viktigare att berätta att alla invandrare inte våldtar minsann än hysa medlidande med den drabbande. Det säger ju något om din inställning.

Att du försökt banna mig, får dig som att framstå som ännu mer oproportionellt dum när jag ändå är kvar.

Mvh
    Vilken rapport menar du?

Klart regeringen kan ha fel men regeringen är en betydligt mer trovärdig källa än avpixlat och alla andra skräpsidor som finns i bruset.
    Vi kan knappast tala om en massinvandring och vi vet ju redan att utan invandring och invandrare skulle vi ha svårt att upprätthålla vårt samhälle.

Det är helt irrelevant att lägga upp en länk om våldtäkt på denna sida, våldtäkt är förkastligt och alla som våldtar är dåliga människor.  Men det har ingenting med denna diskussion att göra.

Den brottsstatistiken stämmer visserligen men det är en väldigt liten överrepresentation och människor våldtar inte pga. religion eller hudfärg.
    Klart jag hyser medlidande med den drabbade fast återigen så har det ingenting med diskussionen att göra och jag tror knappast att offret bryr sig om ifall det var en mörkhyad eller ljushyad som våldtog.

Nej det var en fråga, har du blivit avstängd? alltså skrivit så opassande saker att du inte fick vara kvar? pinsamt i såna fall.
  • enånittitre
    Ingram skrev 2014-06-04 14:54:39 följande:
    Vilken rapport menar du?

Klart regeringen kan ha fel men regeringen är en betydligt mer trovärdig källa än avpixlat och alla andra skräpsidor som finns i bruset.
    Vi kan knappast tala om en massinvandring och vi vet ju redan att utan invandring och invandrare skulle vi ha svårt att upprätthålla vårt samhälle.

Det är helt irrelevant att lägga upp en länk om våldtäkt på denna sida, våldtäkt är förkastligt och alla som våldtar är dåliga människor.  Men det har ingenting med denna diskussion att göra.

Den brottsstatistiken stämmer visserligen men det är en väldigt liten överrepresentation och människor våldtar inte pga. religion eller hudfärg.
    Klart jag hyser medlidande med den drabbade fast återigen så har det ingenting med diskussionen att göra och jag tror knappast att offret bryr sig om ifall det var en mörkhyad eller ljushyad som våldtog.

Nej det var en fråga, har du blivit avstängd? alltså skrivit så opassande saker att du inte fick vara kvar? pinsamt i såna fall.

Nej, regeringen är inte en mer trovärdig källa än avpixlat, aftonbladet eller någon annan informationskälla som vill framföra sitt budskap. Utgå att det finns en baktanke med all information du blir matad med.

Jag kan förstå baktanken med avpixlat eller någon av de andra pk-inkorrekta sidorna på nätet, de är måna om vårt land och vill stoppa skutan från att sjunka ännu mer.

Jag kan dock inte förstå vad regeringen, aftonbladet eller någon informationskanal från den ”goda sidan” har att tjäna på en ytterligare nedrustning av samhället. På Flashback förs diskussioner att olika parter skulle tjäna på det hela. Jag tror inte det är fallet, jag tror det beror på den dumsnällhet som uppstått efter årtionden av propaganda. Hur otroligt det än låter så finns det folk även i ledande ställning som tror att massinvandringen genererar något positivt till Sverige!!!

Svar på tråden Jag fattar inte hatet mot SD