Inlägg från: missheci |Visa alla inlägg
  • missheci

Behöver alla tips om flaskmatning hjälp snälla

Hej. Har en dotter på 5.5 månader gammal. Har helammat sen hon föddes och nu vill jag börja lära henne flaska. Hon vägrar flaska och napp. Jag har testat det mesta. Snälla kom med tips hur ni fick er bebis att ta napp o flaska. Nu nattas hon via amningen och jag vill inte göra det i framtiden. Alltså hon vill bara snutta. Som om att jag är hennes napp...

• Svar på tråden Behöver alla tips om flaskmatning hjälp snälla
  • missheci

Jag har bara gett vatten i pipmugg . Skall testa med den fast med maten. Vi har testat ett par ggr att pappan matar o jag är lite längre bort men hon bara tuggar på den som hon gör med mig när jag matat med flaska. Hon är rätt fast vis bröstet då hon även 6/7 nätter somnar vid amningen för natten vilket jag också vill vänja bort. Vi har testat mendela mam o nån billigare variant av flaska. Bara biter på dem... suck.. Behöver de vara en pigmugg som har gummi som "napp" då?

• missheci

Jag har testat att "luras" så. Det fungerar inte hon blir förbannad. När jag ger flaska spottar hon visserligen inte ut den men hon vet inte hur hon skall suga så hon tuggar på den...

Detta känns så långt borta...

Svar på tråden Behöver alla tips om flaskmatning hjälp snälla