Inlägg från: isolande |Visa alla inlägg
  • isolande

Snart 4 månaders som ammar varannan timme. Orkar inte!

Prova ersättning, det är inget gift Flört. Du har gett honom 4 månader av amning, det är jättebra!

Hade det som du ungefär, och gick över helt till ersättning när lillen var 5 månader, men det blev ändå 2 flaskor på natten. Vid 4 månader funkade det dock inte. Han ville helt enkelt inte ha, och om han drack spydde han som en kalv direkt efteråt.

Så för oss sov barnet inte bättre med ersättning. Skillnaden var dock att pappan kunde avlasta mer med flaskan. Var guld för oss, jag höll på att bli knäpp av sömnbristen och hatade mitt barn....

• isolande
    skpklm skrev 2014-05-28 13:00:34 följande:
    Ett par  bonusar hade jag.  7-8-åringen läste högt för mig ibland när jag ammade.
    Tycker du borde inse att alla inte är som du. Alla kan inte läsa saga för bonusen samtidigt, man spänner sig, kanske måste hålla bebisen på ett visst sätt, känner sig stressad så ingen mjölk rinner till, osv osv.

Alla kan inte fläka upp sig vart som helst och mjölken sprutar och bebisen ammar nöjt, vissa av oss måste ha lugn och ro, ibland den ena av oss, ibland både bebis och mamma. Vissa kan bara liggamma, andra bara sittamma, vissa bebisar äter nöjt i 2 minuter, vissa krånglar och tar 30 min på sig.

Vissa (som jag...) hatade varenda sekund av amning, men plågade mig igenom några månader för att det "ska man klara". Andra mysammar barnen till de är 3 år. Inse det, alla är olika, amning kan vara ett helvete.....
  • isolande
    skpklm skrev 2014-05-28 13:48:46 följande:
    Det är bäst att läsa inlägg innan man svarar på dem....   Det var bonusgrabben som läste för mig medan hans älskade lillasyster ammades!
    ändrar inget i det jag skrev ändå...
  • isolande
    skpklm skrev 2014-05-28 14:03:23 följande:
    "fläka upp sig var som helst"?   Minns den tiden mest som att jag satt i den röda fåtöljen i det stora sovrummet!
    Visst gick jag på bostadsföreningens årsmöte ett par våningar ner med babyn också,  beredd att amma om babyn blivit störande.

Ammade på tåg också;  ville visa babyn för nära släktingar ute i landet.  Jag kanske är konstig enligt dig,  för mig är amning naturligt -  beroende på att jag vistats somrar på bondgård?   Sett kattor,  grisar föda och ge sina ungar di,  sett föl dia på ridskolan.
    Hahahaha, är du på riktigt? Du, jag är uppvuxen på landet oxå, med hästar och hundar och deras avkommor. Inte fan lyckades jag amma var som helst för det.

Tur för dig då att du kunde leva upp till myten om att amning är så NATUUUUURLIGT och kunde amma var som helst. Kul för dig, verkligen!

Newsflash for you: Alla är inte som du och dina bebisar.... Mina bebisar var inte nöjda när de ammade, de störde UNDER amning för det fäktades och gapades och gnälldes. Skulle jag amma bland folk blev det en komisk tillställning där mjölken rann och tuttarna flaschades titt som tätt samtidigt som ungen sprattlade och skrek.

Så kan det oxå vara, för vi är alla olika.
Svar på tråden Snart 4 månaders som ammar varannan timme. Orkar inte!