Inlägg från: Rocket Mania |Visa alla inlägg
  • Rocket Mania

Tygblöjor - tyckte ni att det fungerade? Vad behöver man i starten?

Vi använde pocketblöjor, de funkade bäst för oss.

Billigast är att köra vikisar med ullbyxa men det tyckte jag inte riktigt om så det blev pocket med inlägg här.

Det finns en uppsjö olika pocket-sorter, vår favorit var fuzzi bunz och muksut.

• Rocket Mania
    Life skrev 2014-05-30 06:25:25 följande:
    Hej Lönnsirap,

Ja, priserna skiljer dem åt en hel del. Vi har väl nästan bestämt oss för att titta förbi en affär här i Stockholm som säljer lite både och för att få lite tips och råd. När man köper paket på nätet är jag lite osäker på om man får allt man behöver till blörorna. Som allt i ett t.ex. - behöver man köpa till något då?

Vikblöjor är ju et alternativ, tror jag ska köpa några av varje och prova mig fram. Tack för hjälpen allihopa! Jag tittar vidare!
    Ofta när man tittar på paketlösningar i svenska butiker hamnar man framför hyllan med Imse Vimse. Personligen tycker jag dom är rätt dåliga, de blir hårda och knöliga och barnets hud känns blöt. 

Enkelt sagt behöver du ett inlägg per pocketblöja. Jag föredrog de i hampa eller microfleece för de sög bra och höll sig mjuka trots att de var blöta. Vanligen köper du blöjan i komplett skick dvs blöja+inlägg, det brukar stå tydligt vad som ingår.

Med pocketblöja + inlägg är du färdig, inget annat behövs! (utom en i varje färg och mönster som någonsin gjorts, dom är såååå fina!)
Svar på tråden Tygblöjor - tyckte ni att det fungerade? Vad behöver man i starten?