• Rolleek82

    Ska homosexuella föra sina gener vidare?

    Homosexualitet är genetiskt så om man är homo dras man inte mot det motsatta könet och därav säger naturen stop nu ska inte du föröka dig! här tar släktträdet slut för din del! Eller är jag helt ute och cycklar?? nu kommer det kanske många agressiva påståenden om att jag hatar homisexuella mm mm men det gör jag inte! Punkt


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska homosexuella föra sina gener vidare?
  • Presario

    Rent krasst så borde då heller inte ofrivilligt barnlösa få liv att skaffa barn, för deras gener har också sagt stopp till att bygga på släktträdet!
    Så jo, visst sjuttons ska homosexuella få lov att skaffa barn!

  • La Lola
    Presario skrev 2014-05-29 11:01:16 följande:
    Rent krasst så borde då heller inte ofrivilligt barnlösa få liv att skaffa barn, för deras gener har också sagt stopp till att bygga på släktträdet!
    Så jo, visst sjuttons ska homosexuella få lov att skaffa barn!
    Bra skrivet!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • DinaMii

    För inte så länge sen såg man att vara vänsterhändt som fel. Man skulle till varje pris lära sej skriva med högern..

    Tänk så skulle man satt stopp för alla vänsterhändta att skaffa barn..? Bara för att inte föra genen vidare.

    Idag vet man bättre. Att vara vänsterhändt är inget man väljer, det är något man är. Och att man många gånger tillochmed är smartare än dom högerhändta..

    I framtiden vet man säkert bättre om homosexualiteten med. Att man bara var dum förr och trodde att det hade någon betydelse. Det viktiga är att man får vara den man är, och accepteras för det. Och såklart även föra sina gaygener vidare..

    Blir min son gay ska han inte ens känna någon press att behöva berätta det för oss. Det ska vara lika naturligt att komma hem med en pojkvän som en flickvän. Jag har aldrig behövt berätta för mina föräldrar att jag är straight.. Varför krångla till det åt andra hållet..? Huvudsaken när kommer hem med en partner är att han mår bra och är stolt över att presentera oss för varandra! Och självklart hoppas jag även då på barnbarn.. Gaygener eller ej ;)

  • Tjugoåtta

    (Jag ignorerar det faktum att det är astöntigt att prata om homosexualitet som om det vore någon autosomalt nedärvd sjukdom och svarar bara på frågan).

    Det där med evolutionen, naturen och vem som skaffar barn är så fiffigt ordnat att man inte behöver sitta och fundera på det, det löser sig sig självt. Är man homosexuell och ändå förökar sig så har man ju exempelvis lyckats precis lika bra ur det naturliga urvalets ögon som vem som helst, således är deras gener minst lika lämpade som någon annans. Är man homosexuell och inte förökar sig så är man mindre lämpad (liksom någon heterosexuell som inte förökar sig) och då löser det sig självt i och med att dessa personer inte för sina gener vidare.

  • SANOJ

    Det är ingenting som tyder på att barn till homosexuella själva blir det!

    Väx upp för fan.

  • Rolleek82
    Tjugoåtta skrev 2014-05-29 11:51:13 följande:
    (Jag ignorerar det faktum att det är astöntigt att prata om homosexualitet som om det vore någon autosomalt nedärvd sjukdom och svarar bara på frågan).

    Det där med evolutionen, naturen och vem som skaffar barn är så fiffigt ordnat att man inte behöver sitta och fundera på det, det löser sig sig självt. Är man homosexuell och ändå förökar sig så har man ju exempelvis lyckats precis lika bra ur det naturliga urvalets ögon som vem som helst, således är deras gener minst lika lämpade som någon annans. Är man homosexuell och inte förökar sig så är man mindre lämpad (liksom någon heterosexuell som inte förökar sig) och då löser det sig självt i och med att dessa personer inte för sina gener vidare.



    Du har rätt i mycket av det du skriver men en fråga till ditt svar får du... Om man är en homosexuell man och inte attraheras av det motsatta könet hur kan ett samlag utföras då? kan förstå en homosexuell kvinna men mannen måste först bli hård och få en orgasm... Som sagt vill bara höra era åsikter då jag tycker detta är intressant
  • Elsa von Brabant
    SANOJ skrev 2014-05-29 11:55:39 följande:
    Det är ingenting som tyder på att barn till homosexuella själva blir det!

    Väx upp för fan.
    Det verkar faktiskt finnas en ärftlighet i vissa kända släkter - kungliga, kejserliga, adliga... Eller så är det så, att det märks i just de kungliga och adliga familjerna eftersom dessa är tvungna att gifta sig och föra släkten vidare på naturligt sätt - hur homosexuella de än är. Kunglighet och adelskap kan ju inte föras vidare till annat än biologiska barn. De som inte har sådana krav, kanske väljer att inte gifta sig (med någon av motsatt kön)? Och därför kan det inte föras vidare.
  • Simon 681

    Homosexuella har i alla tider skaffat barn.


    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Tjugoåtta
    Rolleek82 skrev 2014-05-29 12:06:18 följande:


    Du har rätt i mycket av det du skriver men en fråga till ditt svar får du... Om man är en homosexuell man och inte attraheras av det motsatta könet hur kan ett samlag utföras då? kan förstå en homosexuell kvinna men mannen måste först bli hård och få en orgasm... Som sagt vill bara höra era åsikter då jag tycker detta är intressant
    Det finns ju jättemånga homosexuella män som varit gifta och skaffat barn på naturlig väg med kvinnor, så uppenbarligen går det för vissa (exakt hur vet jag inte, då jag varken är homosexuell eller man). Annars finns det fler sätt att göra barn än samlag, och det behöver inte vara så komplicera utan räcker egentligen med en mugg och ett sugrör
  • Guapa
    Rolleek82 skrev 2014-05-29 12:06:18 följande:


    Du har rätt i mycket av det du skriver men en fråga till ditt svar får du... Om man är en homosexuell man och inte attraheras av det motsatta könet hur kan ett samlag utföras då? kan förstå en homosexuell kvinna men mannen måste först bli hård och få en orgasm... Som sagt vill bara höra era åsikter då jag tycker detta är intressant
    Det fiffiga är att samlag inte behöver genomföras. Det räcker med ett sugrör och lite sperma för att befrukta en kvinna. Finns massor av par som hittar på de mest kreativa sätt om mannen har svårt att komma i kvinnan pga viss impotens etc. Människan är så pass smart att hon kommit på alternativa sätt i urminnes tider. Säden ska in- hur det går till spelar mindre roll.
Svar på tråden Ska homosexuella föra sina gener vidare?