• Anonym (omättlig)

    Sexlust efter förlossning

    Jag är en kvinna som alltid tyckt att det här med sex har varit lite överskattat. Var en bra bit över 20 innan jag ens upplevde min första orgasm. Vilken kom efter mycket övande och slit med min man. Det krävdes en hel del tid att nå dit och det funkade enbart med fingrar och tunga mot klitoris. Själva orgasmen var dessutom inte så kraftig, varade bara några sekunder och gjorde mig dessutom så överkänslig i området runt klittan att sexlusten dog omedelbart efteråt. Under tonåren speciellt fick jag också ganska ont av penetration. Ibland så illa att jag började misstänka vestbulit.

    Detta har inneburit ett ganska begränsat sexliv. Enda tills efter jag fick mitt första barn. Jag fick lite komplikationer och fick sy lite efter förlossningen så det tog några månader innan vi vågade ha sex efteråt. Döm om min förvåning när jag inom 10 sekunder efter att mannen min penetrerade mig fullkomligt exploderar i en vaginalorgasm. Sedan dess har jag upptäckt att jag kan få flera orgasmer i rad som alla är betydligt kraftigare än klitorisorgasmer utan att uppleva överkänslighet och tappad lust. Det snarare ökar lusten. Konstant. Börjar nästan känna mig pervers. Vågar inte heller ta upp det med mina väninnor när de sitter och pratar om hur de saknar sin sexlust efter sina förlossningar och hur svårt det är att komma tillbaka till tidigare nivåer när jag själv alltid varit den i sällskapet som aldrig riktigt fattat grejen med sex. Känns obekvämt att helt plötsligt gå från närmast frigid, i deras ögon, till att berätta att min drömhelg idag skulle bestå av att natta lillan på fredagskvällen och sedan ha mannens kuk i mig till måndag morgons plikter tar över. Bokstavligt talat. ;)

    Någon utav er som upplever sexet som helt förändrat efter en förlossning? Blev det bättre eller sämre? Detta är ett ämne som det inte pratas om så mycket så vore intressant att höra om jag är någorlunda normal eller ej.

  • Svar på tråden Sexlust efter förlossning
  • Flisan79

    Det har inte blivit så stor skillnad som för dig men det har absolut blivit bättre. Jag, precis som du kommer mycket lättare och kan få g-punktsorgasm. Något jag aldrig fått innan. Min lust är dock ungefär den samma men efter 16 år tillsammans och tre små barn är det väldigt bra. Har gärna sex iaf ett par, tre ggr i veckan.

  • Anonym (Härligt!)

    Gud va kul att läsa så här snart inpå min förlossning! Jag känner igen mig mycket i det du skriver. Det tog år av jobb och slit med diverse hjälpmedel, vibratorer och oljor innan jag lyckades få orgasm för första gången. Nu är det inte alls lika svårt längre men jag hoppas hoppas hoppas att jag får samma positiva biverkningar som dig efter förlossningen :D

  • Anonym (omättlig)
    Flisan79 skrev 2014-05-29 20:31:47 följande:
    Det har inte blivit så stor skillnad som för dig men det har absolut blivit bättre. Jag, precis som du kommer mycket lättare och kan få g-punktsorgasm. Något jag aldrig fått innan. Min lust är dock ungefär den samma men efter 16 år tillsammans och tre små barn är det väldigt bra. Har gärna sex iaf ett par, tre ggr i veckan.
    Fint att höra att sexlusten hänger med även efter 16år ihop.

    Ursäkta om jag låter väl nyfiken. Men ändrades känslan och förmågan efter förlossning 2 och 3 också? Eller var det efter första du märkte skillnad enbart? Vi vill gärna ge dottern syskon men samtidigt lite orolig för att saker ska återgå till situationen som var innan. Vore tråkigt att förlora detta när man nu vet vad man tidigare saknat. Samtidigt som ett barn givetvis är värt det för mig.
  • Flisan79

    Det kom framförallt efter ettan och har inte ändrats nämnvärt efter det. Möjligen till det bättre

Svar på tråden Sexlust efter förlossning