Inlägg från: Fongsan |Visa alla inlägg
  • Fongsan

2 missfall och nu??

Jag har också haft två tidiga missfall (v.8 och v.10) inom de närmsta 12 månaderna varav den senaste hände på julafton. Nu är jag dock gravid igen på v.8. Jag har en myom som är placerad utanpå livmodern, vet inte om det påverkar något och denna graviditet testar jag även att ta en kräm med hormonet progesteron som heter progesterall, läst att det kan hjälpa mot mf. Håller tummarna nu att det ska gå vägen. Positivt är ju att vi iaf blir gravida :)

• Fongsan
    karro 2014 skrev 2014-05-30 18:49:54 följande:
    Okej. Tack för tipset!! Hur lång tid tog de att bli gravid efter dina två mf? Håller tummarna för dig:))
    ca 4-5 månader, min menscykel var helt rubbad så jag kunde inte riktigt räkna ut när ägglossningen skulle ske.

Kan berätta att min kusin som är 35 år försökte i 2 år innan hon blev gravid och födde sitt första barn, direkt efter tänkte hon att det inte var någon mening med att vänta på barn nr.2 då det tog så lång tid första gången så de satte igång direkt och visst blev hon gravid igen nästan direkt. Hon är nu höggravid och ska föda när som helst :)
  • Fongsan

Hej igen,
    vet att tråden inte har varit aktiv på ett tag men gällande din Trombyl fråga. Jag hade mitt inskrivningssamtal för ett tag sedan och pratade med en väldig förstående barnmorska. Hon rekomenderade starkt att ta Trombyl just för att man har haft mf tidigare. Grejen med Trombyl är att i den lilla dosen man tar kan den inte skada, bara hjälpa. Det skulle jag ta till och med v.12 bara dock. Tåls att tänka på när du blir gravid igen :)
    Lycka till!

• Fongsan

Ja jag hade verkligen tur som fick träffa henne :) har även diskuterat progesteron krämet med henne och en gynekolog vid ett annat tillfälle och de sa båda att mera progesteron kan som mest ge huvudvärk och trötthet kanske men är inte direkt skadlig, man ska (som alltid) lyssna på sin kropp och sluta om man skulle må dåligt av det. Det kan hjälpa graviditeten eller inte men det skadar inte.

Jag började med krämen så fort jag visste att jag var gravid, gick in i vecka 15 igår och jag mår än så länge jätte bra, men med två mf i bagaget vågar man såklart inte riktigt ropa hej förrän man är över bäcken.

Jag hade senaste missfallet i december förre året, och stickan visade plus i slutet av april :)

Din tur kommer, jag håller tummarna för att det blir snart :)

Svar på tråden 2 missfall och nu??