• Kjell2

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Har varit på många bröllop och alla har varit bra. Lite småfadäser har ofta inträffat som marsalk som håller på att svimma i värmen, fel musik spelas, någon som ej tackat ja dyker upp till middagen, trassel med någon del av maten, mitt bord blir tomt stora delar av middagen då föräldrar måste ta han om barn, konstig bordsdam, bordsdam sätter i halsen och håller på att dö, dåliga tal, magsjuk brudgum, dött dansgolv osv.

Vi de flesta har det funnit alkohol men aldrig att det ställt till problem.

Det mest bissara var faktiskt ett frikyrkobröllop. Ingen dans och ingen alkohol, helt ok, man tar seden dit man kommer. Under middagen ett stort antal uppträdande som alla mer eller mindre syftade på sex och brudparets fd pojk och flickvänner. Också massor med lekar som skulle ske i takt till musik och syftet verkade vara att man skulle ta på varandra.

• Kjell2
    Elsa von Brabant skrev 2014-06-03 17:13:44 följande:
    Som jag skrev tidigare, så har jag fått uppfattningen att många frikyrkoäktenskap är mer eller mindre arrangerade, av kontrahenternas föräldrar i samförstånd med pastorer o församlingsråd. Det är nog därför det blir så konstigt på själva bröllopen...

Mycket möjligt men inte i det här fallet. De hade hängt ihop ett tag och är nu, mer än 15 år senare, synbart lyckligt gifta.
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?