Ronga skrev 2014-06-01 16:46:32 följande:
Oj råkade skiva iväg ett tomt inlägg.
Jag vågar nästan lova dig att människor som missbrukar cannabis inte har några större problem. Det handlar i 99% av fallen om att säga till sig själv "fuck it, ska inte röka mer". Han kan testa trappa ned ordentligt först, en gås om dagen MAX. Med tiden kommer han att skippa den också. Jobbar han, tränar han? Gör man inte så mycket om dagarna så kan det lätt bli att man fixar en gås och röker till en film eller spel, inte för att man vill, men för att man har det skit tråkigt.
Anonym (rätt enkelt) skrev 2014-06-01 16:45:33 följande:
Har han psykiska problem?
Du antydde lite i ts om detta.
Tränar ska han börja göra nu snart, han studerar och är för tillfället arbetslös men letar aktivt. Han har varit väldigt tydlig med att han inte rökte för att han ville utan för att han mådde dåligt. Han har också tydliggjort att han inte skulle göra det "bara för att", alltså inte ifall han har tråkigt. Blir så glad av era svar :)
Inga psykiska problem. Kanske kan tillägga att han rökte på för 2 år sen av samma anledning att han hade det jobbigt med sitt ex men har inte gjort det nu förrän 5 månader tillbaka. Vill också lägga till att han bor i en stad i Skåne där i princip alla röker på, i princip alla hans vänner.. Men jag vet att dessa vänner har sagt till honom att inte ta den då han är en mycket skönare typ utan den. Min pojkvän sa också även att han inte får "kicken" utav den, utan han sitter mer tyst och funderar..