• Anonym (ledsen)

Billig förlovningsring

Min pojkvän friade till mig igår efter att vi varit tillsammans i snart ett år. Vi hade pratat om det och jag hade sett fram emot frieriet och ringen, men det blev inte alls som jag trott. Han friade i soffan framför tvn och ringen var ett vanligt band av guld värd kring 5000 kr, jag ville ju ha en diamant. Så jag började gråta och har inte pratat med honom sen frieriet igår. Jag vet att han har råd med en finare ring och han vet vad jag vill ha för slags ring. Hur får jag honom att förstå?

• Svar på tråden Billig förlovningsring
  • Netto

Han kanske låter dig välja värsta ringen till brölloppet? Kolla upp tills dess. Eller byt ut båda då :)

• Anonym (Qwe)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-06-01 18:48:37 följande:

Min pojkvän friade till mig igår efter att vi varit tillsammans i snart ett år. Vi hade pratat om det och jag hade sett fram emot frieriet och ringen, men det blev inte alls som jag trott. Han friade i soffan framför tvn och ringen var ett vanligt band av guld värd kring 5000 kr, jag ville ju ha en diamant. Så jag började gråta och har inte pratat med honom sen frieriet igår. Jag vet att han har råd med en finare ring och han vet vad jag vill ha för slags ring. Hur får jag honom att förstå?

Bortskämd?
  • Anonym (..)
    Öööh, nu skjuter jag lite från höften här, men har du provat med att kommunicera med pojkvännen?

För övrigt tycker jag att du ska vara glad. Jag efter 8 år tillsammans har fortfarande inte fått ett frieri...
  • nymedlem

Fattade han att du grät för att du blev besviken eller tror han du grät av glädje?

• nymedlem

Är det inte väldigt tidigt att gifta sig när man bara varit tillsammans mindre än 1 år? Han kanske inte är helt säker och därför inte vill lägga ut för mycket på en ring?

• Anonym (A)

Undrar ifall du driver med oss... men det är väl så det brukar vara i Sverige? Att förlovningsringen är en vanlig guldring och sen att själva vigselringen är den med bling bling?

• Anonym (ledsen)

Han förstod att jag blev besviken men förstod inte varför. Jag var så arg och besviken att jag inte kunde förklara. Han har inte hört av sig sen jag åkte därifrån igår vilket är riktigt dåligt. Han försöker inte ens be om ursäkt.

• InaK

Och jag fick en ring i silver :) nu är vi gifta och älskar varandra och vår lilla bebis ??

• Anonym (Vissa orkar bry sig)

ja byt bort den snåle fan om det var en vigsel ring. var det en förlivningsring har du mitt tillståndaty behålla honom hahahaha
  • Anonym (ledsen)
    InaK skrev 2014-06-01 19:00:12 följande:
    Och jag fick en ring i silver :) nu är vi gifta och älskar varandra och vår lilla bebis ??

Jag hade aldrig gift mig med någon som friade med en silverring. Vad sa din familj?
Svar på tråden Billig förlovningsring