• Anonym (ledsen)

Billig förlovningsring

Min pojkvän friade till mig igår efter att vi varit tillsammans i snart ett år. Vi hade pratat om det och jag hade sett fram emot frieriet och ringen, men det blev inte alls som jag trott. Han friade i soffan framför tvn och ringen var ett vanligt band av guld värd kring 5000 kr, jag ville ju ha en diamant. Så jag började gråta och har inte pratat med honom sen frieriet igår. Jag vet att han har råd med en finare ring och han vet vad jag vill ha för slags ring. Hur får jag honom att förstå?

• Svar på tråden Billig förlovningsring
  • Anonym (VAR GLAD)

var glad att du har en man som älskar dig och vill gifta sig med dig och det är inte alla som ens får en ring (inte jag i alla fall:()även om det kanske är väldigt ovanligt..

• Suz

Men hello!! Vill du ha en ring eller en man som älskar dig!!

• Anonym (RT)

Alltså jag förstår TS delvis. Jag hade inte velat få ett frieri framför TVn. Min sambo planerade vår förlovning i veckor och, jag vill inte skriva detaljer, men det var planerat utifrån något som JAG älskar att göra. Det var så otroligt fint och ett underbart minne, att han gick igenom så mycket besvär för min skull. Skäms

Ringen däremot, det kan jag inte riktigt förstå. Eller alltså... jag hade själv inga förväntningar på en diamantring så när jag fick en blev jag mest paff. Jag älskar min ring, men inte för att den har en diamant utan för att min fästman valde ut den åt mig. Jag tycker TS kunde ha pratat med sambon i alla fall, om ringen. Fanns det någon specifik tanke bakom? I slutändan är ändå faktum att han vill spendera resten av livet med dig TS, är DET inte värt någonting?

• Anonym (apa)

Fy fan!

Ja blir uppriktigt förbannad av TS!

Var glad att nån e korkad nog att fria till dig överhuvudtaget!

Som du låter borde du va överlycklig att nån står ut me dig o ditt betéende!

Ja ska gifta mig i sommar o min VIGSEL-ring är inte ens så dyr som du förväntar dig att din förlovningsring ska va! O då e den ändå specialbeställd utifrån väldigt många kriterier och omgjord för att de blev lite fel först.

GE DIG TS, antingen accepterar du att alla inte tänker lika eller så svarar du Nej helt enkelt.

• Anonym (Fia)

Men gud, är ni empatistörda hela bunten eller?

1. Vem fan vill gå omkring med en ful ring resten av livet? Tänk er själva om ni fick ett par fula skor eller en ful tröja och var tvungna att ha dem på er VARJE DAG, för evigt? Skulle ni på riktigt tycka att det var kul?

2. Hon började ju inte gråta för att ringen var ful, utan för att hon upplever att killen struntar totalt i vad hon tycker är viktigt. Är det verkligen så himla svårt att förstå att om man berättar för någon att en viss sak är viktig för en, och upplever att personen förstått vad man sagt, och så går den personen och gör precis tvärt om, så blir man väldigt besviken?

• sextiotalist

Mina syskon (som har pengar för det) har diskreta släta ringar
    En kompis till mig fick en dyr vigselring (traditionen i Sverige är ju trots allt fortfarande släta förlovningsringar), den ligger numera inlåst i ett bankfack och så gick de ut och valde en enklare ring istället.

• gbgumman

Är man inte med och köper ringen själv i butiken kan man inte räkna med att det blir som man tänkt. Har en vän som fick en svindyr ring med massa diamanter. Den såg förskräcklig ut.
    Vi bestämde ihop att VI skulle förlova OSS. Vi valde ringar tillsammans. Förlovning skedde på dan VI bestämt med skumpa.

• Anonym (hihihi!)

Varit en lååång helg och ledighet TS!Flört

• Anonym (classy)

En vanlig slät guldring är det mest klassiska i Sverige. Sen har en del tittat på för många tacky amerikanska serier och vill ha smaklösa megaringar för att de tror att det mer visar hur mycket mannen älskar dem. Obs att det finns vackra ringar med diamanter också.

TS blivande(?) man kanske tycker såna ringar är det fulaste han vet eller att det absolut inte passar på TS och valde en ring han anser vore vacker på henne så han slipper se henne i den, i hans tycke, asfula ringen varje dag.

Svar på tråden Billig förlovningsring