Inlägg från: Anonym (kalle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kalle)

Köpt bostad med vägglöss! ! Hjälp? !

Amanda84 skrev 2014-06-04 11:19:03 följande:
    Efter att ha googlat lite snabbt så kunde jag på två sekunder konstatera att det inte hjälper att lägga saker i frysen. Har inte Anticimex förklarst för er hur ni skall gå till väga? Varför har du inte kontaktat mäklaren?
    Hjälper inte , vägglöss kan förflytta sig mellan lägenheter rörgenomgångar etc.Ord mot ord, svårt att bevisa något
  • Anonym (kalle)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2014-06-04 18:48:56 följande:
    Okej, hos oss har dom både pulver och spray. Hade ni mycket löss? Hade ni i barnens rum?
    Vi hade löss i två sovrum och ingen annanstans
  • Anonym (kalle)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2014-06-04 19:58:33 följande:
    Kalle, hur länge fick ni hålla på med saneringen? Var dom där många gånger? Vi hade bara upptäckt i barnets rum. Och i helgen så hittade jag svarta prickar och utslag från vår säng. Även tre döda löss där. Så förmodligen har vi fått i vårt rum också :'( Gjorde ni mycket själva förutom att tvätta mycket? Jag hoppas att föreningen tar det här på allvar, upplyser de andra osv. Att berätta när vi säljer sen vet jag inte. Det måste ju garanterat vara borta innan vi säljer. Vi måste bo kvar många år innan vi säljer. När dom sanerat klart och säger att det verkar lugnt så kommer vi se till att alla springor osv är täppta ordentligt!
    Det tog ett bra tag innan vi fattade att det var vägglöss . Vi tog hem en säng från dotters lägenhet och hon reste mycket i Europa ett tag .Från att vi fick reda på vad det var tog det 4 månader. Vi trodde allt var över efter någon månad men de dök upp igen. Fy vad äckligt det var när vi visste vad det var . Min man fick inga utslag , det var jag som fick dem. Vi har en rätt stor bastu och efter att vi kört sängbottnarna i bastun blev vi av med dem
Svar på tråden Köpt bostad med vägglöss! ! Hjälp? !