• Anonym (Kajsa)

Betala för pizzan på brölloppet???

Vi har blivit bjudna på bröllop till helgen, uppläget är tydligen så att vi skall betala 445 kr per personf ör maten, och då ingår inte heller dryk utan den får köpas separat i en bar. Men i dessa 445 kr så vad får vi för mat? Jo pizza!! Är det verkliggen god etike att få betala för maten på börllop och sedan är det pizza?
    Sedan önskar sig brudparett pengar i present, inget annat. Då de har allt som de så fint skriver i inbjudan. Men de bestämmer inte vad jag skall ge dom, har köpt ett jättefint ställ för vinflaskor på jula som de skall få. 

• Svar på tråden Betala för pizzan på brölloppet???
  • Scoops

När man blir bjuden på bröllop eller går på bröllop så handlar det om att dela brudparets dag med dem.
    Börjar bli idoget less på alla människor som gnäller över det ena eller andra. Passar det dig inte så gå inte, så enkelt är det! 

• Tow2Mater

445 kr per person för pizza är ju rena rånet. Tror brudparet vill ha sig lite extra pengar.

• Lindsey Egot the only one

Snälla tacka NEJ om inte upplägget passar dig.

• Anonym (Kajsa)
    Tow2Mater skrev 2014-06-02 14:54:46 följande:
    445 kr per person för pizza är ju rena rånet. Tror brudparet vill ha sig lite extra pengar.
    Det tror jag också faktiskt, känns lite som om man blir utnyttjad.
  • Anonym (Kajsa)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-06-02 14:55:47 följande:
    Snälla tacka NEJ om inte upplägget passar dig.
    Kan inte, det är släktingar det handlar om :(

• kaffeamanda
    Scoops skrev 2014-06-02 14:54:30 följande:
    När man blir bjuden på bröllop eller går på bröllop så handlar det om att dela brudparets dag med dem.
    Börjar bli idoget less på alla människor som gnäller över det ena eller andra. Passar det dig inte så gå inte, så enkelt är det! 
  • Duckan

Det hade jag nog inte betalat för en pizza faktist. Som redan skrivits så står det dig fritt att tacka nej ts. Måste säga att det är gnidet att ta såpass mycket betalt för mat och önska sig en present utöver det.
    Tror aldrig att det kommer att hända i min närhet i alla fall.

• Dixie
    Anonym (Kajsa) skrev 2014-06-02 14:50:15 följande:
    Vi har blivit bjudna på bröllop till helgen, uppläget är tydligen så att vi skall betala 445 kr per personf ör maten, och då ingår inte heller dryk utan den får köpas separat i en bar. Men i dessa 445 kr så vad får vi för mat? Jo pizza!! Är det verkliggen god etike att få betala för maten på börllop och sedan är det pizza?
    Sedan önskar sig brudparett pengar i present, inget annat. Då de har allt som de så fint skriver i inbjudan. Men de bestämmer inte vad jag skall ge dom, har köpt ett jättefint ställ för vinflaskor på jula som de skall få. 
    men när blev ni bjudna på bröllop? stod det inte i inbjudan vad som gällde?

jag har svårt att tro på att detta är sant - med tanke på alla trådar som just nu cirkulerar på FL om tacos och kuvertbröllop…….
  • viseversa

Oj vad är det för lyxpizza? Rysk kaviar och snöduva på eller? Nej jag hade också börjat fundera. Aldrig att pizza kostar nästan 500:- per person.

• Anonym (Kajsa)
    Duckan skrev 2014-06-02 14:58:11 följande:
    Det hade jag nog inte betalat för en pizza faktist. Som redan skrivits så står det dig fritt att tacka nej ts. Måste säga att det är gnidet att ta såpass mycket betalt för mat och önska sig en present utöver det.
    Tror aldrig att det kommer att hända i min närhet i alla fall.
    Nej det trodde inte jag heller att de skulle göra. Men som jag sa så känner jag mig tvingad att gå då det är en nära släkting som gifter sig.
Svar på tråden Betala för pizzan på brölloppet???