• Anonym (Kajsa)

Betala för pizzan på brölloppet???

Vi har blivit bjudna på bröllop till helgen, uppläget är tydligen så att vi skall betala 445 kr per personf ör maten, och då ingår inte heller dryk utan den får köpas separat i en bar. Men i dessa 445 kr så vad får vi för mat? Jo pizza!! Är det verkliggen god etike att få betala för maten på börllop och sedan är det pizza?
    Sedan önskar sig brudparett pengar i present, inget annat. Då de har allt som de så fint skriver i inbjudan. Men de bestämmer inte vad jag skall ge dom, har köpt ett jättefint ställ för vinflaskor på jula som de skall få. 

• Svar på tråden Betala för pizzan på brölloppet???
  • Rainbow gg

Ja men då får du väl stå ut då?
    Och nä, jag tror inte någon här tycker att det är speciellt vettigt att ta 445:- för pizza.

Eftersom du inte kan strunta i att gå så klistra på ditt bästa fake-smil och knip käft :)

• en rund boll

Klart du kan strunta i att gå om du inte vill

• Duckan
    Det är brudparets fest så det gör som de vill, och ni väljer att tacka ja eller nej. Det spelar ingen roll vad du tycker i frågan hur mycket en fest ska få kosta, det är inte du som bestämmer summan.

Alldeles sant, men inte mindre stört för det. 445 kr för en pizza.
  • Anonym (inte konstigt)
    Anonym (Kajsa) skrev 2014-06-02 15:09:04 följande:
    Dessvärre så är det sant, det finns folk till allt.
    Om du lägger till festlokal, ev personal, kanske ett band eller dj med utrustning, tårta... så kommer du ganska snabbt upp i den summan
  • Anonym (knäppt)
    Duckan skrev 2014-06-02 15:15:46 följande:
    445 kr för en pizza.
    Helt sjukt. 
    Sen är det roligt att det inte är en jämn summa, utan 445 kr. Inte 400 eller 500. 445 för en pizza. HELT SINNES. Hoppas ta mig tusan att det inte är en turkpizza från deras lokala hemkörningsställe utan en riktig italienare.
  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (knäppt) skrev 2014-06-02 15:21:01 följande:
    Helt sjukt. 
    Sen är det roligt att det inte är en jämn summa, utan 445 kr. Inte 400 eller 500. 445 för en pizza. HELT SINNES. Hoppas ta mig tusan att det inte är en turkpizza från deras lokala hemkörningsställe utan en riktig italienare.
    Vet inte vad den kommer från då de skall ha catering
  • Duckan

(inte konstigt), kanske inte konstigt, men vid kuvertbröllop kunde det ju vara en fin gest att avstå från gåvor av gästerna då.

• WhiteOleander

Jag skulle be dom trycka upp 445 kronors pizzan där solen inte skiner.

• Anonym (inte konstigt)
    Duckan skrev 2014-06-02 15:30:13 följande:
    (inte konstigt), kanske inte konstigt, men vid kuvertbröllop kunde det ju vara en fin gest att avstå från gåvor av gästerna då.
    Det är fortfarande brudparets dag. Vill man inte gå så avstår man. Vill man gå men inte ge någon present så går väl det alldeles utmärkt det med, för jag antar att det inte står att de kräver en viss summa utöver kuvertavgiften

• Anonym (Amanda)
    Anonym (inte konstigt) skrev 2014-06-02 15:16:46 följande:
    Om du lägger till festlokal, ev personal, kanske ett band eller dj med utrustning, tårta... så kommer du ganska snabbt upp i den summan
    Oj, är det gästerna som ska betala för festen?
Svar på tråden Betala för pizzan på brölloppet???