• Anonym (Kännabis)

Din granne röker cannabis, vad gör du?

Tänk er att ni bor i en hyreslägenhet. En morgon när ni kliver ut på balkongen för att möta solens varma strålar lägger ni märke till en skojig lukt, du tittar vänster och ser då att grannen röker en liten cigarett som luktar lustigt. Du kanske rent av känner igen lukten eller så lägger du ihop 1 och 1. 

Vad gör du?

Grannarna är 20-35 år, ett par utan barn men har en hund. De är okej grannar i övrigt, fester ibland men inte för ofta, musik ibland men inte jättehögt. Båda jobbar i butik. 

KÖR!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din granne röker cannabis, vad gör du?
  • Petrol

Hintar om att de kanske inte är så diskreta som de tror och att de kanske bör vara det eftersom alla inte accepterar det, om det inte vill bli påkomna och för deras egen skull.

I övrigt bryr jag mig inte.

Hänt ett par gånger faktiskt.

• Ingram

Har jag bevis för att det faktiskt är cannabis som grannen röker så ringer jag polisen...

• Anonym (Kännabis)
    Ingram skrev 2014-06-02 20:28:18 följande:
    Har jag bevis för att det faktiskt är cannabis som grannen röker så ringer jag polisen...
    Hur motiverar du det? :)
  • eslah

Grinar kanske lite avundsjukt eftersom jag också skulle vilja knarka, men är inget bra å det. Skämt åsido, skulle inte säga så mycket men däremot tänka att det var ju korkat att röka braja så öppet.

• Ingram
    Anonym (Kännabis) skrev 2014-06-02 20:28:49 följande:
    Hur motiverar du det? :)
    Jag vill inte ha droger omkring mig (alkohol kan jag dock inte styra över eftersom det är lagligt) och skulle tycka det var ytterst obehagligt att ha människor som brukar det i min närhet.
  • eslah

Grinar kanske lite avundsjukt eftersom jag också skulle vilja knarka, men är inget bra å det. Skämt åsido, skulle inte säga så mycket men däremot tänka att det var ju korkat att röka braja så öppet.

• Anonym (Kännabis)
    Ingram skrev 2014-06-02 20:32:45 följande:
    Jag vill inte ha droger omkring mig (alkohol kan jag dock inte styra över eftersom det är lagligt) och skulle tycka det var ytterst obehagligt att ha människor som brukar det i min närhet.
    Det var ju ingen motivation utan mer en förlängning på ditt förra inlägg. Strunt samma, hur/varför skadas du av det eller tycker du det mest ger en obehaglig känsla?
  • Ingram
    Anonym (Kännabis) skrev 2014-06-02 20:36:09 följande:
    Det var ju ingen motivation utan mer en förlängning på ditt förra inlägg. Strunt samma, hur/varför skadas du av det eller tycker du det mest ger en obehaglig känsla?
    Den obehagliga känslan kommer ifrån att de kan få psykoser och därmed skada mig eller min familj, det är inte ovanligt att människor begår olika former av brott under påverkan.
    Sen tycker jag det är opassande helt enkelt, jag störs inte heller av att personer är nakna på stan men jag tycker även att det är opassande.
    En annan anledning är ju faktiskt att det är olagligt och jag tycker man ska hålla sig inom ramen för lagen så gott det går.
  • Anonym (Kännabis)
    Ingram skrev 2014-06-02 20:40:33 följande:
    Den obehagliga känslan kommer ifrån att de kan få psykoser och därmed skada mig eller min familj, det är inte ovanligt att människor begår olika former av brott under påverkan.
    Sen tycker jag det är opassande helt enkelt, jag störs inte heller av att personer är nakna på stan men jag tycker även att det är opassande.
    En annan anledning är ju faktiskt att det är olagligt och jag tycker man ska hålla sig inom ramen för lagen så gott det går.
    Om du läser på om cannabis och dess verkan och inser då att du har fel, tror du att du kan få en annan uppfattning? 
  • Ingram
    Anonym (Kännabis) skrev 2014-06-02 20:41:37 följande:
    Om du läser på om cannabis och dess verkan och inser då att du har fel, tror du att du kan få en annan uppfattning? 
    Jag vet hur cannabis fungerar rätt bra då jag har sett dess konsekvenser från olika arbeten jag pysslat med i USA (där jag bor mesta delen av min tid), jag har talat med flertal experter på området, även poliser och åklagare som ser det dagligen.
Svar på tråden Din granne röker cannabis, vad gör du?