• Anonym (....)

Sjukligt svartsjuk kille!

Hej!

Jag skulle behöva skriva av mig lite och få veta vad ni tycker..

Min kille och jag har varit ihop i ca 1 år. Han är väldigt svartsjuk. Vi har bråkat mycket om det och det har varit jättejobbigt. För ca 3 månader sedan har vi börjat gå ut ihop och då har han blivit sjukt arg. Vi är ju inte med varandra heeela tiden under kvällen och när jag går och beställer tex så kan det komma fram någon kille och prata med mig men jag säger att jag har pojkvän och vi pratar bara vanligt liksom. Då blir min kille förbannad och tror att jag ska ligga med honom och bla bla bla. Vi PRATAR liksom. Så varje gång vi är ute så går han och beställer. När jag dansar så kan det komma fram någon som vill dansa med mig och då kommer min kille och knuffar bort dom. Jag har sagt att detta inte funkar längre, jag gör liksom inget och vad gör det om folk kommer fram och pratar med en..? Jag är inte otrogen för det, jag flörtar inte, jag gör inget. Efter varje gång sånt händer ber han sedan om ursäkt och säger att han inte kan hjälpa det, utan han vill inte ens att någon annan kille ska kolla på mig och att han är rädd att förlora mig. Har sagt till honom tusen gånger att jag aldrig kommer vara otrogen och det som kommer få mig att lämna honom är hans sätt. 

I fredags var vi ute tillsammans och han går och beställer och då kommer det fram en kille och sätter sig vid vårt bord. Han ger mig en drink innan jag ens hinner säga något och frågar om jag vill dansa med honom, jag skjuter tillbaka drinken till honom och tackar nej. Min kille ser denna killen och det hela slutar med att dom slåss och blir utkastade! Det var liksom droppen för mig och jag fattar inte varför han gör så. Jag har aldrig visat att jag skulle göra något mot någon annan men ändå håller han på.

Under den kvällen träffar jag sedan en annan kille och jag är så jävla trött på min kille så jag följer med honom hem. Jag har aldrig gjort något sånt innan, aldrig och det kanske var dumt men jag var så jävla trött på allt. Vi hade inte sex. Kom hem till min kille i måndags och vet inte vad jag ska göra. Kan man fixa detta eller vad ska man göra? Mår skit pga detta.

• Svar på tråden Sjukligt svartsjuk kille!
  • Rakad Apa

Det är väl ganska uppenbart att dumpa är det mest vettiga alternativet? Han verkar ju inte ha någon större lust att förändra sitt beteende.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • KS99

Så att följa med en annan kille hem skulle göra situationen bättre? Eller du vill ge igen för hans beteende? Så om han går hem med en annan tjej är de lugnt då eller? Svartsjuka får man jobba på att lösa tillsamamns och ha förstående för att den andre tycker visa saker är jobbiga. Jag menar gå ut ihop och du pratar med andra killar eller dansar med andra, så vad är meningen med att gå ut ihop? Man ska väl ha kul ihop? Ganska tydligt att han inte litar på dig, dvs ni har inte en av de viktigaste byggstenar i ett förhållande, du gör honom än mer osäker vilket till slut leder till mer avundsjuka, och till slut, the end av ert förhållande. Om du verkligen vill vara i de förhållandet så har ni en del att jobba på!

• La Lola

Vill du verkligen vara ihop med en svartsjuk kille och isf varför?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (....)

Vill ju inte vara tillsammans med en svartsjuk kille, men jag älskar ju honom och vill verkligen att han ska ändra sig. Men jag vet inte hur vi ska göra..

KS99 skrev 2014-06-04 16:27:13 följande:
    Så att följa med en annan kille hem skulle göra situationen bättre? Eller du vill ge igen för hans beteende? Så om han går hem med en annan tjej är de lugnt då eller? Svartsjuka får man jobba på att lösa tillsamamns och ha förstående för att den andre tycker visa saker är jobbiga. Jag menar gå ut ihop och du pratar med andra killar eller dansar med andra, så vad är meningen med att gå ut ihop? Man ska väl ha kul ihop? Ganska tydligt att han inte litar på dig, dvs ni har inte en av de viktigaste byggstenar i ett förhållande, du gör honom än mer osäker vilket till slut leder till mer avundsjuka, och till slut, the end av ert förhållande. Om du verkligen vill vara i de förhållandet så har ni en del att jobba på!
    Självklart hjälper inte det att följa med en annan kille hem men var så jäkla trött på min killes beteende men vi gjorde inget annat hos honom än att snacka, om min kille. 

Ang att jag dansar/pratar med andra - När jag går och beställer eller whatever så kommer det oftast fram någon, dom vet ju inte att jag inte har pojkvän förrän vi börjat prata så nej jag går inte runt och pratar med en massa killar! När vi inte dansar tillsammans så dansar jag själv, för att jag tycker det är kul att dansa. Ibland kommer det fram någon kille och dansar framför mig men jag dansar ju inte med honom för det! Jag kan inte ens snacka med någon annan kille, får inte ens fråga om något i affären, om det inte är en tjej förstås. Sist vi var i affären så fanns det två köer. I ena kassan satt en tjej och i andra en kille. Jag ställde mig i kön där kassören var en kille och självklart ville jag ligga med honom för det. När vi går ut så visst har vi kul, tills någon annan kille dyker upp. Jag avvisar alla killar, kan inte ens le mot någon av vänlighet utan att han ska bli sur och misstänksam. Jag kan liksom inte hjälpa om någon kommer fram och snackar med mig, jag söker ingen kontakt. Verkligen inte.

Vet inte vad vi ska göra för jag älskar ju min kille och han är jättefin när han inte håller på såhär. Jag har aldrig, aldrig gjort något som skulle göra att han inte litar på mig. Om man bortser från nu i helgen då, jag känner att det var hans fel och jag blev bara så jäkla trött på honom men eftersom jag älskar honom så gjorde vi inget annat än att snacka om just min killes jävla beteende. 
  • Flisan79

KS99: det var nog ett av det dummaste inlägg jag läst hör på FL.

TS: lyssna inte på vad KS99 säger.

Svartsjukan ligger helt hos din kille. Den har varken med dig eller kärlek att göra. Det skulle inte spela någon roll vad du än gör, han kommer ändå hitta saker att vara svartsjuk över.
    Svartsjuka handlar om kontrollbehov och låg självkänsla. Något HAN måste jobba på och framförallt förstå att problemet ligger hos HONOM. Han måste också själv vilja förändras.

Om du anpassar dig efter hans svartsjuk så matar du bara svarsjuketrollet. Du ger honom rätt och bekräftar hans beteende. Det ska du absolut inte göra.

• Anonym (Love)
    Flisan79 skrev 2014-06-04 18:00:53 följande:
    KS99: det var nog ett av det dummaste inlägg jag läst hör på FL.

TS: lyssna inte på vad KS99 säger.

Svartsjukan ligger helt hos din kille. Den har varken med dig eller kärlek att göra. Det skulle inte spela någon roll vad du än gör, han kommer ändå hitta saker att vara svartsjuk över.

Svartsjuka handlar om kontrollbehov och låg självkänsla. Något HAN måste jobba på och framförallt förstå att problemet ligger hos HONOM. Han måste också själv vilja förändras.

Om du anpassar dig efter hans svartsjuk så matar du bara svarsjuketrollet. Du ger honom rätt och bekräftar hans beteende. Det ska du absolut inte göra.

Ja, helt rätt! Ta detta ifrån en kille som var extremt svartsjuk innan. Nu lever jag I ett öppet förhållande. Så det går att fixa.
  • KS99i

Hmm verkar som att några inte förstår här. Självklart ligger problemet hos honom, skriver ganska tydligt att han har tillits problem, som ganska uppenbart kommer från låg självkänsla. De jag försöker säg är att de kommer ju aldrig bli bättre om man går hem med en annan kille? Ganska enkelt att förstå!!! Och tror du inte på er så dumpa, enkelt. Men ska ni vara tillsammans så kan man bara jobba på de, sjävlklart mer från hans sida, men att gå hem med någon annan är inte att lösa de ihop. Också ganska enkelt att förstå!!!

• KS99i

Vadå anpassa? Vem fan anpassar sig till svartsjuka? Då måste man vara helt korkad. Självklart är de ett kontroll behov, men om hon säger att hon älskar honom och vill vara med honom? Då får man ju fan lösa de, eller försöka. Lösning är ju inte att anpassa sig de fattar ju en 3 åring!!!

Flisan79 skrev 2014-06-04 18:00:53 följande:
    KS99: det var nog ett av det dummaste inlägg jag läst hör på FL. TS: lyssna inte på vad KS99 säger. Svartsjukan ligger helt hos din kille. Den har varken med dig eller kärlek att göra. Det skulle inte spela någon roll vad du än gör, han kommer ändå hitta saker att vara svartsjuk över. Svartsjuka handlar om kontrollbehov och låg självkänsla. Något HAN måste jobba på och framförallt förstå att problemet ligger hos HONOM. Han måste också själv vilja förändras. Om du anpassar dig efter hans svartsjuk så matar du bara svarsjuketrollet. Du ger honom rätt och bekräftar hans beteende. Det ska du absolut inte göra.

• Anonym (Jo)

Ser inget fel på beteendet .....tror du kanske borde uppmärksamma din partner istället .

• Anonym (Jo)
    Anonym (Jo) skrev 2014-06-04 20:37:12 följande:
    Ser inget fel på beteendet .....tror du kanske borde uppmärksamma din partner istället .

Fött att troligen inte överleva om man ser andra före sin partner ....
Svar på tråden Sjukligt svartsjuk kille!