• Anonym (....)

Sjukligt svartsjuk kille!

Hej!

Jag skulle behöva skriva av mig lite och få veta vad ni tycker..

Min kille och jag har varit ihop i ca 1 år. Han är väldigt svartsjuk. Vi har bråkat mycket om det och det har varit jättejobbigt. För ca 3 månader sedan har vi börjat gå ut ihop och då har han blivit sjukt arg. Vi är ju inte med varandra heeela tiden under kvällen och när jag går och beställer tex så kan det komma fram någon kille och prata med mig men jag säger att jag har pojkvän och vi pratar bara vanligt liksom. Då blir min kille förbannad och tror att jag ska ligga med honom och bla bla bla. Vi PRATAR liksom. Så varje gång vi är ute så går han och beställer. När jag dansar så kan det komma fram någon som vill dansa med mig och då kommer min kille och knuffar bort dom. Jag har sagt att detta inte funkar längre, jag gör liksom inget och vad gör det om folk kommer fram och pratar med en..? Jag är inte otrogen för det, jag flörtar inte, jag gör inget. Efter varje gång sånt händer ber han sedan om ursäkt och säger att han inte kan hjälpa det, utan han vill inte ens att någon annan kille ska kolla på mig och att han är rädd att förlora mig. Har sagt till honom tusen gånger att jag aldrig kommer vara otrogen och det som kommer få mig att lämna honom är hans sätt. 

I fredags var vi ute tillsammans och han går och beställer och då kommer det fram en kille och sätter sig vid vårt bord. Han ger mig en drink innan jag ens hinner säga något och frågar om jag vill dansa med honom, jag skjuter tillbaka drinken till honom och tackar nej. Min kille ser denna killen och det hela slutar med att dom slåss och blir utkastade! Det var liksom droppen för mig och jag fattar inte varför han gör så. Jag har aldrig visat att jag skulle göra något mot någon annan men ändå håller han på.

Under den kvällen träffar jag sedan en annan kille och jag är så jävla trött på min kille så jag följer med honom hem. Jag har aldrig gjort något sånt innan, aldrig och det kanske var dumt men jag var så jävla trött på allt. Vi hade inte sex. Kom hem till min kille i måndags och vet inte vad jag ska göra. Kan man fixa detta eller vad ska man göra? Mår skit pga detta.

• Svar på tråden Sjukligt svartsjuk kille!
  • AstridH
    Anonym (Jo) skrev 2014-06-04 22:23:43 följande:

Det låter spooky och scary dary , finns det dock anledning till misstankarna så blir det plötsligt annerlunda, finns det ingen anledning till det där ja då kan man nog dra öronen åt sig ...(-: så ser jag på saken, och vi vet som sagt inte hur det ligger till .
    Finns det anledning till misstankar så lämnar man sin partner. Man stannar inte kvar och ger en eventuellt helt oskyldig människa ett rent helvete.
  • Anonym (Jo)
    AstridH skrev 2014-06-04 21:59:48 följande:
    Hur kan man se det som en komplimang att någon inte litar på en och ens omdöme? Är det charmigt? Det är ju inte direkt som att TS söker upp dessa människor, de kommer ju fram till henne medan hon väntar på killen eller bartendern. Eller menar du att man måste gå och köpa drinkar tillsammans, för att inte riskera att någon annan kommer fram och säger hej? Och tycker du verkligen att TS "festar runt med främlingar" när hon bara står/sitter helt passiv och någon kommer fram?

Handlar inte tillit där mer om värdering viljan och prioritering av det man håller kärt, annars kan man lika gärna va singel ju, så ser jag på det .
  • AstridH
    Anonym (Jo) skrev 2014-06-04 22:39:55 följande:

Handlar inte tillit där mer om värdering viljan och prioritering av det man håller kärt, annars kan man lika gärna va singel ju, så ser jag på det .
    Så man kan lika gärna vara singel om man inte blir ett rövhål så fort någon närmar sig ens partner? Då har du och jag väldigt olika syn på relationer. Jag anser inte att man kan äga en människa på det viset. I en relation så väljer man varandra, litar man inte på att den andra vill vara med en - då lämnar man. Revirkissande och svartsjuka är inte ett acceptabelt beteende.
  • Anonym (Jo)
    AstridH skrev 2014-06-04 22:39:23 följande:
    Finns det anledning till misstankar så lämnar man sin partner. Man stannar inte kvar och ger en eventuellt helt oskyldig människa ett rent helvete.

Men då kan hon lämna om det är så oskyldigt .(-: finns alltid två sidor av myntet .
  • AstridH
    Anonym (Jo) skrev 2014-06-04 22:49:31 följande:

Men då kan hon lämna om det är så oskyldigt .(-: finns alltid två sidor av myntet .
    Det är ju det vi andra säger. Hon bör lämna en uppenbart sjuk människa.
  • Anonym (Jo)
    AstridH skrev 2014-06-04 22:43:30 följande:
    Så man kan lika gärna vara singel om man inte blir ett rövhål så fort någon närmar sig ens partner? Då har du och jag väldigt olika syn på relationer. Jag anser inte att man kan äga en människa på det viset. I en relation så väljer man varandra, litar man inte på att den andra vill vara med en - då lämnar man. Revirkissande och svartsjuka är inte ett acceptabelt beteende.

Det är olika personligen tycker jag ju inte man hajar runt på drinkar med främlingar när man går ut med sin partner, ok att man tar drinkar med varandra och tillsammans med andra om båda vill det . Vill man tvunget göra detta med främlingar kan man åtminstone fråga och visa hänsyn till sin partners tankar och känslor om man nu älskar varandra...ett exempel
  • AstridH
    Anonym (Jo) skrev 2014-06-04 23:00:21 följande:

Det är olika personligen tycker jag ju inte man hajar runt på drinkar med främlingar när man går ut med sin partner, ok att man tar drinkar med varandra och tillsammans med andra om båda vill det . Vill man tvunget göra detta med främlingar kan man åtminstone fråga och visa hänsyn till sin partners tankar och känslor om man nu älskar varandra...ett exempel
    Men hon tar ju inte emot drinkar från andra. Hon dricker inte drinkar med andra. Hon ler inte ens mot dessa främlingar. Hon säger direkt att hon har pojkvän. Hur kan han bli sur då? Har du ens läst TS ordentligt? Hon skriver ju att hon direkt säger "Nej, jag har pojkvän".
  • Valhall 1

Ts- din kille är sjuk i huvudet, fly nu och blicka inte bakåt!!

Det kommer ändå att ta slut mellan er- så lika bra att gå vidare nu innan du blivit ett vrak...........

I Valhall finns inga hen
  • Anonym (Jo)

Kan inte se några direkta fel ......lyckatill iaf .

• Anonym (Beenthere)

Det börjar med killar på dansgolv och killen i kassan och fortsätter med dina vänner och din familj. Till slut kommer han ifrågasätta varenda mänsklig relation du har eftersom var du än går och vem du än träffar så kan det ju vara så att du egentligen träffar någon kille. Och när dina nära och kära börjar oroa sig för dig har de helt plötsligt dåligt inflytande på dig och sen bör du inte träffa dem heller. Så kan det bli om du låter svartsjukan hållas. Sätt hårt mot hårt. Älskar han dig borde han vilja förändras, om han bara vill kontrollera dig så bör du lämna honom.

Svar på tråden Sjukligt svartsjuk kille!