• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Valet 2014: Kommer du att rösta?
  • enånittitre
    Anonym (s) skrev 2014-06-04 18:32:00 följande:
    Förr har jag röstat för att jag ansett det vara viktigt för demokratin, nu kommer jag rösta för att hindra upprepandet av EU-valets resultat. Då röstade jag också och nu hoppas jag att de som inte röstade då röstar nu när de sett hur illa det kan gå.

    Det tragiska är väl att det främst vqr lågutbildade som inte röstade i EU-valet och det är främst lågutbildade som röstar på SD.
    Jag håller med dig till fullo, skulle Miljöpartiet få samma framgångar även i riksdagen kommer det gå illa med landet.
  • Zoja
    Anonym (nej) skrev 2014-06-04 18:47:31 följande:
    Troligtvis inte. Har noll intresse. 
    Noll intresse för hur landet du lever i ska styras, vilka frågor som ska prioriteras etc? Okej..
  • Anonym (nej)
    Zoja skrev 2014-06-05 21:24:57 följande:
    Noll intresse för hur landet du lever i ska styras, vilka frågor som ska prioriteras etc? Okej..
    Jag bor inte i Sverige
  • SatanLendMeADollar

    Nej, alla andra röstar ju så då slipper jag.

  • SatanLendMeADollar

    Nej, alla andra röstar ju så då slipper jag.

  • Gert
    Ingram skrev 2014-06-04 17:52:00 följande:

    Ja självklart och det är viktigt att så många som möjligt gör det så vi inte ska behöva se ett resultat som påminner om det i EU- valet.


    Håller med! F! ska inte få så många röster! Det vore katastrofalt för Sverige.
    Anonym (Miljöpartiet) skrev 2014-06-04 18:43:33 följande:

    Rösta miljöpartiet ! Det är för billigt att köra bil idag! Kram


    Om man är höginkomsttagare så håller jag med, men att straffa låginkomsttagare som kanske bara har råd med en äldre bil vore det katastrofalt om det skulle bli dyrare att köra bil. Men miljöpartiet är ju ett parti för höginkomsttagare och snobbiga citybor som lever i en annan verklighet än befolkningen i övriga landet.
  • Anonym
    Gert skrev 2014-08-30 13:21:37 följande:
    Håller med! F! ska inte få så många röster! Det vore katastrofalt för Sverige.
    Anonym (Miljöpartiet) skrev 2014-06-04 18:43:33 följande:

    Rösta miljöpartiet ! Det är för billigt att köra bil idag! Kram


    Om man är höginkomsttagare så håller jag med, men att straffa låginkomsttagare som kanske bara har råd med en äldre bil vore det katastrofalt om det skulle bli dyrare att köra bil. Men miljöpartiet är ju ett parti för höginkomsttagare och snobbiga citybor som lever i en annan verklighet än befolkningen i övriga landet.

    Håller med om miljöpartiet de lever inte som det lär dessutom. Här i Göteborg har det kommit fram att tågtunneln (västlänken) som de vill bygga inte är särskilt bra för miljön och när MP fick frågan om vad de tycker om att västlänken har visat sig inte vara så miljövänlig så svarade MP :  det är tråkigt.
  • Vägvalare
    Gert skrev 2014-08-30 13:21:37 följande:
    Håller med! F! ska inte få så många röster! Det vore katastrofalt för Sverige.
    Anonym (Miljöpartiet) skrev 2014-06-04 18:43:33 följande:

    Rösta miljöpartiet ! Det är för billigt att köra bil idag! Kram


    Om man är höginkomsttagare så håller jag med, men att straffa låginkomsttagare som kanske bara har råd med en äldre bil vore det katastrofalt om det skulle bli dyrare att köra bil. Men miljöpartiet är ju ett parti för höginkomsttagare och snobbiga citybor som lever i en annan verklighet än befolkningen i övriga landet.

    Håller med om miljöpartiet de lever inte som det lär dessutom. Här i Göteborg har det kommit fram att tågtunneln (västlänken) som de vill bygga inte är särskilt bra för miljön och när MP fick frågan om vad de tycker om att västlänken har visat sig inte vara så miljövänlig så svarade MP : det är tråkigt.
  • Anonym (VL+)
    Vägvalare skrev 2014-08-30 13:40:49 följande:

    Håller med om miljöpartiet de lever inte som det lär dessutom. Här i Göteborg har det kommit fram att tågtunneln (västlänken) som de vill bygga inte är särskilt bra för miljön och när MP fick frågan om vad de tycker om att västlänken har visat sig inte vara så miljövänlig så svarade MP : det är tråkigt.

    Jämfört med status quo-alternativet och förstärkningsalternativet har VL större miljönytta. Om man räknar på den totala livstiden på 120 år istället för avskrivningstiden 60 år är miljönyttan positiv. Hell, om man räknar på 65 år istället för 60 är miljönyttan positiv. Och då inkluderar det bara växthusgaser och inte partikelutsläpp och lokala föroreningar.


    ekologistas.se/klimat/kom-igen-gt-lar-er-rakna/

  • Flickanx2

    Japp, självklart. 

    Jag får väl medge att jag tillhör den "fega" skaran som inte basunerar ut vad jag röstar på."Frågan är varför?". Är det samma fenomen som att vi här i Sverige inte gärna talar om vad vi tjänar? Fast: "Drömmar kanske gror bäst i mörker..."? Vad tycker du? 



  • Ooof

    Ja, det kommer jag.


    Det kommer troligen att bli Sverigedemokraterna denna gång. Jag både gillar och ogillar viss blå politik och dessa ställer sig oftare i mitten vid riksdagsvoteringar.


    Exempelvis är de mot marknadshyror, vilket jag också ställer mig emot. De är dock för hårdare tag i brottsbekämpningen, vilket jag också ställer mig för. Jag har gjort flertalet tester och det hamnar på SD varje gång. Någon gång blev det KD, men de har lite för många policys för de välbeställda för min del.


    Visserligen kommer vi i familjen alla att bli mer välbeställda nu efter min ingenjörsutbildning och sambons YH, men jag vill inte att man inför sådant som ex. marknadshyror till då barnen ska hyra. 

Svar på tråden Valet 2014: Kommer du att rösta?