trösta-missfall
Anonym (:() skrev 2014-06-06 11:43:53 följande:
Pappa vart arg på henne när hon stötte bort mig, så han ringde till henne och skrek på henne att hon inte är den ända som fått missfall. Så hennes sambo ringde upp pappa och sa till honom att låta henne vara, då sa pappa att han inte skulle låta mig träffa henne mer. Och då säger mammas sambo men ge dig nu, hon kan inte förlora ett till barn. Han mena mig. Sen sa han till hennes sambo att min fru förlora också sitt barn.Att din mamma just idag bryr sig mer om ditt döda syskon betyder inte att hon inte bryr sig om dig. Om hon fortfarande skulle stöta bort dig om några månader skulle det vara en annan sak, men hon förlorade sitt barn för bara någon dag sedan. Du behöver fortfarande din mamma, men du klarar dig några dagar utan henne utan att få några allvarliga men. Just nu orkar hon inte riktigt med att träffa någon som inte helt och fullt delar sorgen med henne. Hon kanske känner att hon måste vara stark inför dig, men orkar inte just nu? Din mammas sms visar att hon absolut älskar dig och bryr sig om dig. Ge henne lite tid bara.
Jag har fått missfall i vecka 9 och är nu gravid i vecka 29. När jag var i vecka 23 hade jag redan känt bebisen sparka i 6 veckor, han sparkade extra till vissa låtar, reagerade på min och min sambos röst och kunde bli skrämd av plötsliga ljud. Jag har inte träffat honom på utsidan av magen än, men det är klart att jag känner honom - han är ju med mig dygnet runt. När jag fick missfall i vecka 9 blev jag jätteledsen, men det jag förlorade var drömmen om ett barn, för rent fysiskt var ju inte det jag förlorade mycket mer än en klump. Jag skulle aldrig kunna jämföra mitt missfall med förlusten av ett barn i vecka 23 och jag tycker att det är respektlöst av din pappa att jämföra hans frus reaktion på missfallet med din mammas reaktion på förlusten av ett barn.
Om du tycker att det känns för läskigt att se en död bebis ska du självklart inte känna dig tvingad, men det ska du själv få bestämma utan att din pappa lägger sig i. Jag såg min mamma när hon var död. Det var inte läskigt och det hjälpte mig att förstå att hon var borta. Om du känner att du orkar tror jag att det kan vara väldigt bra för dig att se ditt döda syskon. Då kommer du att förstå att det är en riktig bebis som har dött och inte bara något som skulle ha kunnat bli en bebis. Din mamma kanske känner att det blir lättare att dela sorgen med dig då och du behöver inte längre känna dig bortstött.
Jag beklagar sorgen!