• Anonym (:()

trösta-missfall

Hur ska jag trösta min mamma hon fick missfall för någon dag sedan i vecka 23. Hon bara gråter, hon vill inte ens prata med mig. Kramade henne men då tog hon bort mina händer :(

• Svar på tråden trösta-missfall

Är hos pappa nu för orkar inte med henne, pappa ringe och skällde ut henne imorse

• Anonym (Inte misfall !!!)

Det är ju inte missfall i vecka 23!! Inte konstigt att hon inte vill prata med dig du förstår ju inte! I vecka 23 finns det en chans för barnet att klara sig utanför magen. Hennes barn har dött hon har inte fått missfall. Du borde bara trösta henne och ni ska fan inte skälla ut en kvinna som precis förlorat sitt barn!!!!! .

• Anonym (qwerty)
    Anonym (:() skrev 2014-06-05 00:12:25 följande:
    Hur ska jag trösta min mamma hon fick missfall för någon dag sedan i vecka 23. Hon bara gråter, hon vill inte ens prata med mig. Kramade henne men då tog hon bort mina händer :(
    Jag förstår att du vill trösta henne med det är nog inte din sak. Hur gammal är du?

Hon är ledsen och det kommer att ta tid för henne att sörja. Du kan försöka prata med någon annan vuxen, din pappa eller någon annan.

Hoppas att det går bra.
  • Aniiee

För någon dag sedan? Ja, då fårstår jag att hon inte vill ha kramar. Hon är heller inte i behov av utskällningar av sitt ex (som jag antar att din pappa är). Hon har förlorat sitt ofödda barn, hon behöver space att bearbeta det på egen hand, om det är det hon vill. Alla sörjer olika. Det du kan göra, hur gammal eller ung du än är, är att låta henne veta att du finns där när hon behöver dig, till vad som helst. Om någon vecka kan du kanske också påtala att du behöver prat, för det behöver du säkert. Men kräv ingenting och ha inte bråttom.

//Aniiee, förlorade ett ofött barn i vecka 23//

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
    Aniiee skrev 2014-06-05 03:16:28 följande:

För någon dag sedan? Ja, då fårstår jag att hon inte vill ha kramar. Hon är heller inte i behov av utskällningar av sitt ex (som jag antar att din pappa är). Hon har förlorat sitt ofödda barn, hon behöver space att bearbeta det på egen hand, om det är det hon vill. Alla sörjer olika. Det du kan göra, hur gammal eller ung du än är, är att låta henne veta att du finns där när hon behöver dig, till vad som helst. Om någon vecka kan du kanske också påtala att du behöver prat, för det behöver du säkert. Men kräv ingenting och ha inte bråttom.

//Aniiee, förlorade ett ofött barn i vecka 23//

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
    På sista tiden så vaknar jag plötsligt på natten! Nej men pappa sa att det är inte bara hon som får missfall och att hon borde bry sig om sitt barn som lever "alltså mig"

Hon vill tydligen bara prata med sin sambo om detta och han får krama henne men ingen annan liksom. Jag försökte vara snäll, men struntar hon i mig så känner jag att jag tänker göra samma sak mot henne. Hon ringde mig igår kväll, men jag vägra satt svara. Pappa sa att jag inte skulle svara varken på hennes sms eller när hon ringer mig, men han ringde och skällde ut henne dock skrek han på henne väldigt mycket.
    Anonym (Inte misfall !!!) skrev 2014-06-05 01:47:54 följande:

Det är ju inte missfall i vecka 23!! Inte konstigt att hon inte vill prata med dig du förstår ju inte! I vecka 23 finns det en chans för barnet att klara sig utanför magen. Hennes barn har dött hon har inte fått missfall. Du borde bara trösta henne och ni ska fan inte skälla ut en kvinna som precis förlorat sitt barn!!!!! .

På sista tiden så vaknar jag plötsligt på natten! Nej men pappa sa att det är inte bara hon som får missfall och att hon borde bry sig om sitt barn som lever "alltså mig"

Hon vill tydligen bara prata med sin sambo om detta och han får krama henne men ingen annan liksom. Jag försökte vara snäll, men struntar hon i mig så känner jag att jag tänker göra samma sak mot henne. Hon ringde mig igår kväll, men jag vägra satt svara. Pappa sa att jag inte skulle svara varken på hennes sms eller när hon ringer mig, men han ringde och skällde ut henne dock skrek han på henne väldigt mycket.

Detta skrev jag också till Annie, men visste inte om du skulle se det så "citerade" stavas det så?
    Koppkaka skrev 2014-06-05 00:55:33 följande:

För skäll är säkert vad hon behöver...

Men hon måste förstå att hon gör fel, jag ville krama henne men hon drog sig undan. Hon har fått missfall, det får många kvinnor men det ger fortfarande inte henne rätten att behandla mig illa
  • Anonym (Suck)

Om du själv får missfall en dag förstår du nog bättre. Den dag man inser att man är gravid blir man mamma. Det är en fruktansvärd upplevelse att få missfall även om det är så tidigt att det inte finns något barn att se. Att förlora ett barn som man får föda fram (vilket jag antar att din mamma gjorde) och till och med se det måste vara ännu värre. Många mår väldigt dåligt länge efteråt,

Det är väldigt tråkigt att din mamma stötte bort dig, det är ju inte ditt fel, men i hennes nuvarande stora sorg vet hon nog inte riktigt vad hon gör. Ge henne tid och blanda för allt i världen inte in din pappa i det hela. Han kan vara ditt stöd, men har ingen rätt att skälla ut din mamma.

Att få höra att "det händer så många" är ingen tröst utan får en bara att känna att det säkert kan hända fler gånger. Tycker såna kommentarer skär i hjärtat även om de i grund och botten är väl menade.

Hoppas din mamma snart mår bättre, annars får hon nog söka hjälp, för om du bor hos henna har hon ett ansvar för dig också och att se till att du har det bra.

Hoppas det löser sig för er!

• Påven Johanna
    Anonym (:() skrev 2014-06-05 07:35:12 följande:
    Men hon måste förstå att hon gör fel, jag ville krama henne men hon drog sig undan. Hon har fått missfall, det får många kvinnor men det ger fortfarande inte henne rätten att behandla mig illa
    Men så har du ju heller inte blivit illa behandlad. Hon lyfte undan dina händer, och även om hon är din mamma så har hon förstås rätt att vara ensam i en svår stund om hon känner att hon behöver det. Det får du acceptera. När en människa vill vara ifred är det inte samma sak som att du blivit illa behandlad. 
Svar på tråden trösta-missfall