• Redaktör

Kom i form till sommaren med Familjeliv - finalveckan! Prova vårt träningsprogram du med!

Välkomna till Familjelivs träningsutmaning vecka 7!

Finalvecka!

Nu samlar vi ihop allt vi har tränat på under sex veckors tid och kör det som ett program för hela kroppen. Tanken är att du nu har fått ett träningsprogram som du ska kunna fortsätta att använda på egen hand.

Alla är välkomna - och du behöver inte ha varit med från vecka 1, det är bara att hoppa in och börja träna. Som vanligt coachar Elmina Saksi, Familjelivs träningsexpert, dig.

Övningarna är enkla och passar både dig som är nybörjare och dig som är en van motionär. Övningarna bygger på att man ska göra ett visst antal repetitioner eller sträcka per vecka hur man delar upp övningen väljer man själv efter egen förmåga. Du väljer alltså själv hur ofta du vill träna, huvudsaken är att du uppnår totalsumman.

HELA KROPPEN, den 5/6-12/6

Dag 1:

10 rodd
    1 minut ismagen
    1 km kondition
    10 dips
    10 hissen + 1 minut avslappning
    Utfallssteg x1

Dag 2:

Upprepa enligt schema.
    Du hittar alla övningar här.

Har du ont om tid så gör du bara styrkeövningarna.

Varför inte köra ett konditionspass i studsmattan?
    Elminas träningskläder kommer från Stadium.

Träningsutmaningen är kopplad till en öppen medlemsgrupp, där man kan stötta och peppa varandra. Självklart kommer Elmina att finnas på plats i tråden och coacha.

Klarar du utmaningen och är aktiv i tråden, genom att peppa och stötta andra, kan du vinna boken "Mage, rumpa, lår. Träningen som ger resultat" av Annika Sjöö, känd från bla Let´s dance.

Nu kör vi så det ryker!

• Svar på tråden Kom i form till sommaren med Familjeliv - finalveckan! Prova vårt träningsprogram du med!
  • Wilowa

Ja idag blir det då ingen träning...vi har haft sommarfest på jobbet. Tänk er ca 15 familjer (ca 30 barn) i en lekhall med hög temperatur och typ inget syre, jag var genomsvettig utan att göra nåt. Barnen passade på och härjade järnet i lekhallen som vi oftast har ganska styrda aktiviteter i annars. {#emotions_dlg.djavulsk} Nya tag imorgon!

• Träningsexpert Elmina
    Wilowa skrev 2014-06-05 21:14:50 följande:
    Ja idag blir det då ingen träning...vi har haft sommarfest på jobbet. Tänk er ca 15 familjer (ca 30 barn) i en lekhall med hög temperatur och typ inget syre, jag var genomsvettig utan att göra nåt. smile2.gif Barnen passade på och härjade järnet i lekhallen som vi oftast har ganska styrda aktiviteter i annars. {#emotions_dlg.djavulsk} Nya tag imorgon!
    Pjuhh!

Kan tänka mig att barnen hade kul!
    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
  • Wilowa
    Träningsexpert Elmina skrev 2014-06-06 07:10:00 följande:
    Pjuhh! Kan tänka mig att barnen hade kul!

Ja det hade de och barnen fick nog ett ordentligt träningspass.
  • Wilowa

Så där ja..3 km stolpjakt i skogen och en genomkörare av hela kroppen...Skönt!

Jag ska försöka köra igenom kroppen tre gånger den här veckan, varje dag hinner jag inte. Funderar på att köpa ett sommarkort på gymmet, i sommar skulle jag faktiskt kunna hinna åka dit. Lite dumt att rehabträna för gymmet där jag bor duger inte, så jag måste in till stan 1,5-2 mil bort. Det funkar inte när jag jobbar heltid och är mycket själv hemma med barnen. Jag tränar hemma med boll och hantlar, men nu på sommaren är det så grymt varmt i rummet jag tränar i.

• Träningsexpert Elmina
    Wilowa skrev 2014-06-06 20:23:37 följande:
    Så där ja..3 km stolpjakt i skogen och en genomkörare av hela kroppen...Skönt!

Jag ska försöka köra igenom kroppen tre gånger den här veckan, varje dag hinner jag inte. Funderar på att köpa ett sommarkort på gymmet, i sommar skulle jag faktiskt kunna hinna åka dit. Lite dumt att rehabträna för gymmet där jag bor duger inte, så jag måste in till stan 1,5-2 mil bort. Det funkar inte när jag jobbar heltid och är mycket själv hemma med barnen. Jag tränar hemma med boll och hantlar, men nu på sommaren är det så grymt varmt i rummet jag tränar i.
    lugnt blir det säkert på gymmet! En fördel med sommarträning.
  • Wilowa

Idag blev det fem kilometers stavgång i kuperad terräng, det funkar riktigt bra för mig att gå nu. I övrigt har det inte hunnits med nån träning, för igår var jag och kröp runt på Boda Borg med sonens klass och idag har vi varit på fotbollsmatch.

...blev vi ensamma här Elmina?

• Wilowa

Den här tråden tillhör inte "träning" som de andra gör, kan det vara därför som så få hittat hit?

• Redaktör
    Wilowa skrev 2014-06-08 21:33:41 följande:
    Den här tråden tillhör inte "träning" som de andra gör, kan det vara därför som så få hittat hit?

Hej!

Tack för att du såg det, hade blivit en miss när jag startade tråden. Nu hoppas jag att alla hittar hit!

/Redaktionen

• Träningsexpert Elmina
    Redaktör skrev 2014-06-09 07:33:27 följande:

Hej!

Tack för att du såg det, hade blivit en miss när jag startade tråden. Nu hoppas jag att alla hittar hit!

/Redaktionen

Hoppas att fler hittar hit!

Jag har kört 45 dips, 45 rodd, magtunneln och en massa utfallssteg idag när jag ledde seniorträning. En fördel med att vara instruktör är att jag till viss del kan välja övningar och eftersom jag är med och kör blev det dessa.
Svar på tråden Kom i form till sommaren med Familjeliv - finalveckan! Prova vårt träningsprogram du med!