Inlägg från: Anonym (***) |Visa alla inlägg
  • Anonym (***)

en "gråterska"?

Anonym (mjg) skrev 2014-06-05 22:31:54 följande:
    jag menade inte sådana gråterskor. Dem vet jag om. Däremot beteendet att stört böla så fort det är något som egentligen inte är så allvarligt eller farligt. Hur skulle världen se ut om alla gick och bölade så fort de inte fick som de ville. Mina jobbarkompisar, kvinnor (kanske finns en och annan man med) så jag hänger inte ut kvinnor för det. Kvinna som jag är själv. Men dem gråter för minsta lilla.

Jag gråter för att jag blir arg och förbannad och slutligen ledsen. Inte för att få min vilja igenom. Tycker att det är sundare än att hålla mina känslor inom mig. Dock är inte alla lika känsliga och skulle bli lika arga, förbannade och/ eller ledsna som jag blir. Alla är olika och kanske dessa personer har andra saker som de är bättre på i andra sammanhang än vad du och/ eller andra är, Till exempel förmågan att kunna skilja på de och dem...
  • Anonym (***)

Hej

Anonym (z) skrev 2014-06-05 22:59:27 följande:
    Menar du att du gråter på jobbet?

Under mina tio år på jobbet har det hänt att jag har gråtit kanske 5-6 gånger så folk har märkt det. Desto fler gånger i ensamhet/ på toaletten.
  • Anonym (***)
    Anonym (z) skrev 2014-06-06 11:18:34 följande:
    Jag kan förstå beteendet om du arbetar med människor som lider på något sätt, men annars är det i min uppfattning ett infantilt beteende. Och även när man arbetar med mänskligt lidande ska man inte sitta och lipa offentligt, anser jag.

Ha ha ha! Vissa har lättare/ svårare att dölja sina känslor.
  • Anonym (***)
    Anonym (z) skrev 2014-06-06 11:26:39 följande:
    Och vissa behöver lära sig självkontroll och hur man uppför sig på en arbetsplats.

Oj, hur menar du nu? Ska man bara svälja alla känslor och hålla det inne? Jag fungerar inte på det viset!
  • Anonym (***)
    cirkusmusen skrev 2014-06-06 11:36:56 följande:
    Haha, det är väl inte en diagnos så som alla andra diagnoser. Det är ett personlighetsdrag kan man väl säga.

Då kanske du har sluppit att bli så ledsen på ditt jobb, vilket bara är att gratulera dig till. Alla har det inte så!
  • Anonym (***)
    cirkusmusen skrev 2014-06-06 12:11:02 följande:
    Men Va? Jag tror du missförstod mig. Har du läst mina tidigare inägg??

Oj, förlåt, citerade fel! Skulle citera zs inlägg 23
Svar på tråden en "gråterska"?