Inlägg från: Anonym (z) |Visa alla inlägg
  • Anonym (z)

en "gråterska"?

Jag hade en chef som fick kickar av att få sin personal att gråta, en riktig idiot!

• Anonym (z)
    Anonym (***) skrev 2014-06-05 22:38:07 följande:
    Jag gråter för att jag blir arg och förbannad och slutligen ledsen. Inte för att få min vilja igenom. Tycker att det är sundare än att hålla mina känslor inom mig. Dock är inte alla lika känsliga och skulle bli lika arga, förbannade och/ eller ledsna som jag blir. Alla är olika och kanske dessa personer har andra saker som de är bättre på i andra sammanhang än vad du och/ eller andra är, Till exempel förmågan att kunna skilja på de och dem...

Menar du att du gråter på jobbet?
  • Anonym (z)
    Anonym (***) skrev 2014-06-06 07:45:03 följande:
    Hej Under mina tio år på jobbet har det hänt att jag har gråtit kanske 5-6 gånger så folk har märkt det. Desto fler gånger i ensamhet/ på toaletten.

Jag kan förstå beteendet om du arbetar med människor som lider på något sätt, men annars är det i min uppfattning ett infantilt beteende. Och även när man arbetar med mänskligt lidande ska man inte sitta och lipa offentligt, anser jag.
  • Anonym (z)
    Anonym (***) skrev 2014-06-06 11:22:14 följande:
    Ha ha ha! Vissa har lättare/ svårare att dölja sina känslor.

Och vissa behöver lära sig självkontroll och hur man uppför sig på en arbetsplats.
  • Anonym (z)

Ännu en diagnos och något att skylla på. Suck!

• Anonym (z)
    Anonym (***) skrev 2014-06-06 11:33:55 följande:
    Oj, hur menar du nu? Ska man bara svälja alla känslor och hålla det inne? Jag fungerar inte på det viset!

Tills man kommer hem, det kallas att vara vuxen och att uppföra sig professionellt.
  • Anonym (z)
    taquine skrev 2014-06-06 12:27:28 följande:
    Men herregud var jobbar du? Har aldrig varit med om och då jobbade jag ändå inom vården med mycket svårt sjuka  i många år. Är man proffesionell  så går man antingen undan eller väntar till man kommer hem .  

Svar på tråden en "gråterska"?