• Anonym (mjau)

Vad gör du för vår miljö?

Som rubriken lyder; vad gör du för miljön?

Du kanske cyklar till jobbet, källsorterar, undviker ämnen i kosmetik som är farligt både för människa och miljö, skippar sköljmedlet, köper ekologiskt..?

Är det här viktigt för dig eller inte? Varför?

• Svar på tråden Vad gör du för vår miljö?
  • Anonym (mjau)
    Anonym (nix) skrev 2014-06-06 14:19:33 följande:
    Jag gör inte ett smack! Kör bil övetallt, sorterar inte sopor, köper inte ekologiskt (om jag inte får det billigt)....
    Varför inte? Frågar av nyfikenhet inte dömande
  • Anonym (nix)

Det miljötänk vi har i Sverige är en piss i havet, kvittar mao.

• Unaangelita

Köper all frukt och grönt ekologiskt, om det finns.
    Köper helst närproducerade ägg och kött, finns det inte blir det ekologiskt där med.
    Pantar burkar och flaskor.
    Åker till tippen för att slänga grovsopor och kartonger.

Varför? Alla kan göra något, små bäckar små....

• Anonym (mjau)
    Anonym (nix) skrev 2014-06-06 15:02:39 följande:
    Det miljötänk vi har i Sverige är en piss i havet, kvittar mao.
    Kvittar det för miljön i Sverige och Östersjön också?
  • Aniiee
    Anonym (...) skrev 2014-06-06 11:43:29 följande:
    jajajaj då är du inte insatt.. om bara källsortera vissa saker har bättre påverkan än att äta veg.. www.svt.se/nyheter/sverige/kottindustrin-den-... 
    Jodå, jag är väl insatt..... för jag sa inte att det är bättre att källsortera vissa saker än äta vegetariskt. Men jag inser att mitt inlägg ser lite konstigt ut, Jag meade att det jag skänker tid åt är viktigare och har mer påverkan än att äta helt vegetarskt och cykla till jobbet. Det där med källsortering var en sidnot om vad jag personligen gör i mitt eget hem.

(Dessutom äter jag extremt sällan mat från köttindustrin, då jag äter mest vilt.....)
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Majsan70

Vi kör bränslesnål bil!
    Vi källsorterar ( för att vi måste)
    Vi köper inga lösa tidningar
    Vi tvättar utan sköljmedel
    Vi använder inga onödiga kemikalier utan försöker nöja oss med såpa till allt. 

• Anonym (nix)
    Anonym (mjau) skrev 2014-06-06 16:53:34 följande:
    Kvittar det för miljön i Sverige och Östersjön också?

I det stora hela, ja.
  • Anonym (mjau)
    Anonym (nix) skrev 2014-06-06 17:25:02 följande:

I det stora hela, ja.
    Du tänker att det redan är kört, vi är dödsdömda så vi kan skita i allt?
  • fluu

Tja, vi källsorterar, jag har inget körkort och cyklar och går således mest överallt, vi köper en hel del second hand, överlag har vi inga intressen som innefattar hög konsumtion.
    Vi äter mycket efter säsong och eftersom jag är vegetarian äter vi mest vegetariskt(nej, det innebär inte att vi äter stora mängder soya). Vi köper mest bara eko/krav, men väger det emot var varan är producerad.
    Vi använder bara tvålen som min pappa tillverkar - helt utan kemikalier. Köper ekosmink till de få gångerna jag pyntar mig.
    Städar mest bara med såpa. Kör inte med "mysbelysning". Smäller inte raketer någonsin. Röker inte osv.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • boundforglory
    Anonym (mjau) skrev 2014-06-06 18:03:13 följande:
    Du tänker att det redan är kört, vi är dödsdömda så vi kan skita i allt?
    Egentligen är det väl så eftersom de flesta inte har lust att acceptera dom förändringar som är nödvändiga.
Svar på tråden Vad gör du för vår miljö?