Inlägg från: gudsfurste |Visa alla inlägg
  • gudsfurste

Ok blötmat?

MångasMamma skrev 2014-06-05 20:57:37 följande:

Tack för ett intet-svar på min fråga. ;)
    Håller på att kolla runt på olika sorters mat. Jämför och läser på. Hörde efter här ifall någon kunde tolka innehållsförteckningen bättre än mig. Ditt "svar" var ju helt irrelevant. Jag bad inte om råd ang vaccinering, försäkring eller huruvida jag har råd med katt. Vet att det kostar med djur. Jag är varken ett barn eller lågbegåvad.

Tänker förbise dina dryga rader och vända mig till någon annan, som kan fokusera på min fråga: ser det ut att vara bra kattmat?
    det verkar vara spannmål i vilket inte är bra, sen så finns ju zooplus i tyskland och själva tanken på att skeppa in mat för att handla lite billigare (miljö osv, ja jag är en miljönisse) känns ju sådär.

Mjau är det absolut bästa du kan ge katten. :)
  • gudsfurste
    Jean89A skrev 2014-06-05 20:52:34 följande:

Varför försäkrad?? Mina katter är varken vaccinerade eller försäkrade. Eller id märkta.. Klart hade det varit dyra katter hade man ju fått göra de.. Men annars onödigt enligt mig...

Men annars ja e duktig på att skämma bort katterna med royel canin.. Som är de bästa enligt visst dyrt men kvalite.. Och har man bara en katt räcker en säck 10kg royel canin i många månader. Så då tycker ja de inte är någon fara att skämma bort katten med det.
    RC,s torrfoder är riktigt dåligt, du betalar överpris för något som gör dina katter sjuka i slutändan, njursten and shit. 
  • gudsfurste

jag har personligen aldrig tyckt att det är dyrt att ha min katt, han är vaccinerad, avmaskad  och försäkrad, betalar 54 kronor i månaden för hans försäkring, kattströ har han (han tycker bara om pellets dock, så de får bli någon sån säck i månaden o vad kostar de typ 30 kr? då har han alltid ren låda (nu kissar han extrema mängder också) blötmat får han 3 ggr om dagen, mjau, 12 kr på ica och det går kanske 3 - 4 i veckan (?)  till det så har han eukanubas torrfoder "anti hairball" (eftersom han är innektt) en sån räcker rätt länge eftersom han bara tar någon mun om dagen när jag är borta på jobb osv.. 

försökt söka reda på det "bästa på marknaden" åt min katt, visst går det att få allt billigare men det är inte värt det.

:) 

så köp mjau. 

• gudsfurste
    MångasMamma skrev 2014-06-06 10:44:50 följande:

De kattkunniga på detta forum säger att Mjau blötmat är det absolut bästa man kan ge sin katt. Och det mesta annat som finns är externt dåligt och man är en dålig kattägare om man inte väljer Mjau. Börjat undra om det är representanter från Mjau Kattmat som sitter här och skriver hela dagarna... ;)
    jag förstår inte varför du är spydig och otrevlig? Du ställer en fråga eftersom du är osäker, du vill ha svar, vi ger dig ett svar att mjau är bäst, googla och de flesta sidor/djurägare rekommendera mjau. 

om du ändå skriver sådär och inte är mottaglig för tipsen så köpt dålig kattmat som transporteras hela vägen från Tyskland för att spara några kronor, tänk för all del inte på katten eller på miljön. 

Lycka till med ditt kattköp och i framtiden ställ inga frågor eftersom du ändå inte lyssnar. 
  • gudsfurste

Jag tycker väl egentligen bara att det stora problemet här är att skeppa kattmat från Tyskland ist för att handla på affären.

Men det är väl för att jag värnar om miljön.  

Svar på tråden Ok blötmat?