Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Ok blötmat?

Jag säger som så här att en lagom mix tror jag är det bästa.

Vi föder upp katter och våra katter får Canagan torrfoder, bara lite blötmat av varierar sort och aldrig Mjau för det gillar de inte. Däremot får våra djur ganska mycket rått kött. Främst nötfärs, men även annat spill från det vi äter. De är i ypperlig kondition både de fertila avelskatterna och de kastrerade katterna vi har. Alla håller vikten på det nya fodret och antalet hårbollar de kräks upp har minskat. 
    Kattungarna får Royal Canin Babycat ganska långt upp i åldrarna eftersom de behöver extra fettrik kost. Men eftersom det finns av det andra fodret framme så äter de av det oxå och fasas över under lång tid. 

Tidigare åt våra katter Royal Canin torrfoder och det gick utmärkt fram tills två av dem fick exem. Därav bytet. Aldrig några kristaller eller andra urinvägsproblem. 

• Majsan70
    Jean89A skrev 2014-06-06 10:33:22 följande:

Jovisst kan de bli dyrt med en bondkatt.. Men antingen väljer jag att betala eller avliva.. Så e de!
    Kan du betala 20.000 om katten kommer hem och är skadad eller sjuk då?

Katter är ingen förbrukningsvara och har rätt till adekvat sjukvård om något skall hända. Avlivning är enbart den sista utvägen kan jag tycka. 
  • Majsan70
    MångasMamma skrev 2014-06-06 10:54:40 följande:

Jag lyssnar och tar till mig. Har dock inte fått svar på min fråga. Huruvida det var bra mat eller inte? Jag har inga bekymmer med att beställa från Tyskland. Handlar saker till familjens övriga djur från zooplus och har inga betänkligheter kring det. Jag vet att många tycker mjau är bra mat, men min undran var ifall Catessy var bra mat också. Jag bad om råd att tolka innehållet. Men det svar jag fick var att ge Mjau. Förstår du min fundering?
    Kan du inte jämföra Mjau med det andra märket då för att se vilka skillnader som finns? Själv bryr jag mig inte om det när det gäller blötmaten eftersom den är en så liten del i kosten för våra katter.Däremot torrfodret kikar jag noga på eftersom två av katterna inte klarar spannmålet. Och som jag skrev så ger vi i övrigt rått kött.
Svar på tråden Ok blötmat?