• corran

BIM Juli 2014

Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

• Svar på tråden BIM Juli 2014
  • Delinda
    FruA78 skrev 2014-07-31 07:33:17 följande:

Inget plus denna gång heller ????Dessutom kom den en dag för tidigt och helt plötsligt har jag en menscykel på 24 dagar istället för 30-31 som jag alltid haft tidigare. Går över till augusti tråden och lycka till till er som är kvar och grattis till er alla som redan plussat.

Du försöka se det positivt! En kort menscykel = fler chanser per år att bli gravid!

Själv har man en oregelbunden cykel på ca 38 dagar. En jädra lång väntan varje månad med andra ord..

Lycka till i augusti!
  • FruA78

Tack Delinda!

Jo det blir ju fler försök per år men just nu känns det tyngre för varje månad det inte blir något. Det blir försök 10 nu i augusti.

Lycka till och hoppas att du plussar nu!

• Delinda
    FruA78 skrev 2014-07-31 07:42:58 följande:

Tack Delinda!

Jo det blir ju fler försök per år men just nu känns det tyngre för varje månad det inte blir något. Det blir försök 10 nu i augusti.

Lycka till och hoppas att du plussar nu!

Förstår verklig det! Vi har också försökt ett tag och jag har precis bokat tid hos privat gyn för att kolla upp hormonnivåer och dylikt för att börja nysta i ifall något kan vara fel. Inte minst är det skönt att få svart på vitt hur det ligger till. Håller tummarna för oss!
  • Bebben84
    Delinda skrev 2014-07-31 07:33:10 följande:
    Åh, snacka om världens finaste födelsedagspresent! Slå in en napp eller dylikt i ett fint paket med en lapp på; "Grattis till världens finaste blivande pappa!"

Är nog helt rätt inställning att ta en dag i taget. Försöker ha inställningen att "det händer när det händer", men kontrollfreak som man är så är det inte så lätt!

Heja oss!
    OM jag plussar slår jag nog in testet :) men det kluriga är att min dotter är hemma och det blir lite svårt att ge presenten utan att hon märker. Vill inte berätta för henne så pass tidigt. Aja, känns som ett lyxproblem om vi nu kommer dit :)

Jag är också jordens kontrollfreak men känner mig relativt avslappnad just nu. Även om både jag och min sambo längtar enormt efter plusset :). Men tills plusset dyker upp så njuter vi av varandra och livet och försöker tänka som er, det händer när det händer. Sen får det mer än gärna hända snart haha :).

Ja heja heja oss!!
  • Delinda
    Bebben84 skrev 2014-07-31 07:55:51 följande:
    OM jag plussar slår jag nog in testet :) men det kluriga är att min dotter är hemma och det blir lite svårt att ge presenten utan att hon märker. Vill inte berätta för henne så pass tidigt. Aja, känns som ett lyxproblem om vi nu kommer dit :)

Jag är också jordens kontrollfreak men känner mig relativt avslappnad just nu. Även om både jag och min sambo längtar enormt efter plusset :). Men tills plusset dyker upp så njuter vi av varandra och livet och försöker tänka som er, det händer när det händer. Sen får det mer än gärna hända snart haha :).

Ja heja heja oss!!
    I så fall får du gömma den till dottern gått och lagt sig och då säga "älskling, jag har faktiskt en födelsedagspresent till" ;)

Håll mig uppdaterad!
  • Bebben84
    Delinda skrev 2014-07-31 08:09:26 följande:
    I så fall får du gömma den till dottern gått och lagt sig och då säga "älskling, jag har faktiskt en födelsedagspresent till" ;)

Håll mig uppdaterad!
    Åh! Bra idé! :) Så kommer jag få göra då :)

Absolut! Kommer testa dagen innan med sticka så då kommer nog en uppdatering :)
  • Annette79
    mrshellstrom skrev 2014-07-31 07:34:07 följande:

Tre olika test på tre dagar - svaga streck nästan direkt.

Tog även ett digitalt nu på morgon efter ett positivt från rfsu, men det är negativt.

Fattar inte :(

Någon som varit med om detta?

Använde du samma urin på RFSU testet och det digitala? Är det RFSU som mäter från 10ml/ul eller det som mäter från 50? Isåfall kan det ju vara så att det digitala inte kan kånna av det riktigt än? Har du alltid testat på morgonurin? Vissa får starkare plus på em T.ex... Jag får starkare på em men alla är ju olika. Vilka test har du tidigare fått plus med?
  • mrshellstrom
    Annette79 skrev 2014-07-31 10:24:27 följande:

Använde du samma urin på RFSU testet och det digitala? Är det RFSU som mäter från 10ml/ul eller det som mäter från 50? Isåfall kan det ju vara så att det digitala inte kan kånna av det riktigt än? Har du alltid testat på morgonurin? Vissa får starkare plus på em T.ex... Jag får starkare på em men alla är ju olika. Vilka test har du tidigare fått plus med?

Ja samma urin.

Ett vanligt från rfsu, det med två i.

Sticka från billigatester, cbplus-test och rfsu.
  • Annette79
    mrshellstrom skrev 2014-07-31 11:03:35 följande:
    Ja samma urin.

Ett vanligt från rfsu, det med två i.

Sticka från billigatester, cbplus-test och rfsu.
    Håller tummarna att det står gravid om ett par dagar, att det bara var lite för tidigt för det digitala...
Svar på tråden BIM Juli 2014