Hur länge räcker det?
Bra val av foder, men kattungen ska de första veckorna äta det den är van vid. Magen kan annars krascha eftersom det är en stor stress för en kattunge att flytta från sin mamma. Sedan fasar du långsamt in det nya fodret under några veckor med början av några kulor bara. Ge gärna blötmat också eftersom det är bättre än torrfoder.
Klumpbildande sand använder du med fördel. Klumpbildande brukar man inte använda första tiden när kattungarna börjar gå på lådan vid 3-4 veckors ålder för att de gärna äter av sanden. En tolv veckors gör inte sånt.Jag använder Extreme classic (bytt namn till Intersand Classic) och är helnöjd då jag alltid har massor med jourkatter hemma och det luktar ingenting från lådorna. Fick även bäst i test.
Sedan måste jag rekommendera dig att köpa två kattungar, en kattunges liv går ut på att busa och du kan aldrig ersätta en annan katt även om du är hemma 24-7. Det är inte för intet inget katthem säljer kattungar som ensamkatter.
Se till så kattungen är vaccinerad x 2 innan flytt. Och försäkra den omedelbart då det är karens.
Läs gärna kattstatus.se också.