• Anonym (Orolig)

Enorma blödningar

För ca. 4 veckor sedan fick jag veta att jag fått ett ma, jag fick med mig tabletter hem som skulle hjälpa till att få ut allt som jag gått med i 6 veckor... Allt med tabletterna gick bra och jag gick på återbesök till Gun en vecka efter detta och allt såg bra ut. Han sa att jag skulle blöda i någon vecka till. Har inte blött sådär super mycket sedan dess. I tisdags natt tror jag att min första mens efter hela denna rundan kom igång. (Senaste mens i februari) vaknade kl. 6 onsdag morgon och hade såna sinnessjuka mens smärtor som jag kan jämföra med de smärtor man har när man gör en abort eller nu som när jag fick ta tabletter för att stöta ut de som fanns kvar. Tryckte i mig 2 Ipren och värmde vetekudden och gick och la mig igen. Lyckades somna efter en liten stund när smärtorna började lugna sig. Vaknade 3,5 timme senare med blod i sängen... Jag blödde något enormt! Efter detta kom de också en stor klump när jag gick på toa. Men sen slutade de blöda... Plötsligt igår (torsdag) eftermiddag börjar jag känna mens värk igen och efter ca 30 minuter forsade de återigen blod ur mig, satt på toa i 2 timmar och blödde konstant. De fanns inget stopp på de, satt där som en rinnande kran... Kom 2 stora klumpar och efter den sista klumpen avtog blödningarna. Samma sak nu ikväll, plötslig mens värk och sen som en rinnande kran.... De har dock lugnat sig lite nu. Vad är detta? En mens i kombination med att rensa ut allt efter missfallet?? Bör jag uppsöka läkare eftersom jag blöder så mycket? Har ju ändå förlorat en del blod de senaste 3 dagarna. (Tänk er en rinnande kran i 2 timmar, hur mycket vatten blir inte de?! + de som kom i onsdagsmorse och detta nu ikväll) Vad ska jag göra? Någon som råkat ut för samma sak??

• Svar på tråden Enorma blödningar
  • Anonym (Orolig)
    Korpen skrev 2014-06-07 20:05:53 följande:
    Hur har det gått?

Det blev ambulans i fredags runt kl. 24... Började bli riktigt yr då och orkade nästan inte hålla mig vaken, men satt ju fortfarande fast på toa. Så med ambulans till akuten och där hittade gyn en liten liten bit som satt fast sedan ma som hon plockade ut med tång bara och sen slutade de blöda efter en stund. Det är den lilla biten som livmodern jobbat som satan med att få ut, men inte lyckats därför blödde jag som jag gjorde. Fick dropp och något som skulle hämma blödningarna, och fick självfallet stanna på sjukhuset över natten då jag förlorat så mycket blod och höll på att svimma efter gyn kontrollen. Fick 2 påsar blod innan jag åkte hem igår (lördag)... Nu mår jag bättre, är oerhört trött bara. Tack för att du frågar, uppskattas jättemycket och tusen tack för er hjälp!! :)
  • Långbenopluto

Skönt att det gick bra, men jag måste fråga om du inte ringde till akutgyn när vi sa det? Då kanske hade sluppit ambulans...?

• Anonym (Orolig)
    Korpen skrev 2014-06-08 19:50:35 följande:
    Skönt att det gick bra, men jag måste fråga om du inte ringde till akutgyn när vi sa det? Då kanske hade sluppit ambulans...?

Nä det gjorde jag inte i hopp om att de skulle sluta av sig själv. Det sista man vill är ju att åka till akuten, och jag är optimist in i de längsta och hoppades som sagt på att de skulle sluta blöda eftersom de gjort de dom andra ggr. Till slut ringade jag sjukvårdsupplysningen men den kön var lång så i den kön fick de bli ambulans...
  • Anonym (ssk)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-06-08 20:13:08 följande:
    Nä det gjorde jag inte i hopp om att de skulle sluta av sig själv. Det sista man vill är ju att åka till akuten, och jag är optimist in i de längsta och hoppades som sagt på att de skulle sluta blöda eftersom de gjort de dom andra ggr. Till slut ringade jag sjukvårdsupplysningen men den kön var lång så i den kön fick de bli ambulans...

För att kön va för lång? Taxi? Egen bil?
  • Anonym (Empati?)

Anonym (ssk) är du seriös?? Hon sitter på toa för att hon håller på att förblöda ska hon bloda ner en taxi?köra bil??herregud en svimfärdig människa vill man inte ha i trafiken heller! ??Ambulans finns just för fall som dessa.

Du kan inte vara klok.

• Anonym (ssk)
    Anonym (Empati?) skrev 2014-06-08 20:32:08 följande:
    Anonym (ssk) är du seriös?? Hon sitter på toa för att hon håller på att förblöda ska hon bloda ner en taxi?köra bil??herregud en svimfärdig människa vill man inte ha i trafiken heller! ??Ambulans finns just för fall som dessa.

Du kan inte vara klok.

Hon valde att ringa 1177! Steget till 112 ska vara mkt stort! Skrev jag att hon skulle köra själv? Hoppas du får lida ont i väntan på ambulans som kör nån som inte behöver...typ!!! Är ju konsekvenserna!
  • Anonym (?)
    Anonym (ssk) skrev 2014-06-08 20:53:25 följande:

Hon valde att ringa 1177! Steget till 112 ska vara mkt stort! Skrev jag att hon skulle köra själv? Hoppas du får lida ont i väntan på ambulans som kör nån som inte behöver...typ!!! Är ju konsekvenserna!
    Alla har inte någon som kan köra en. Kanske inte så kul att behöva bulla upp med handdukar i taxin och säga "ursäkta, men jag blöder så mycket från underlivet och jag ska försöka att inte bloda ner din bil" och sen gå in med kläder som droppar blod på akuten? De har ju ändå gjort en bedömning att hon ska få en ambulans, annars hade de väl sagt åt henne att ta sig dit själv?
  • Anonym (ssk)
    Anonym (?) skrev 2014-06-08 21:00:07 följande:
    Alla har inte någon som kan köra en. Kanske inte så kul att behöva bulla upp med handdukar i taxin och säga "ursäkta, men jag blöder så mycket från underlivet och jag ska försöka att inte bloda ner din bil" och sen gå in med kläder som droppar blod på akuten? De har ju ändå gjort en bedömning att hon ska få en ambulans, annars hade de väl sagt åt henne att ta sig dit själv?

Vad är det som öht är kul i det hela? Men ska hålla det i minnet....ambulans är även till för folk som anser de ska slippa besvärligheter. Vårdbehovet ska inte styra.

Visst "dom" skickade. Det gör "dom" på det mesta nuförtiden. Pga trycket fr allmänheten, risken att bli anmäld mm mm mm.
  • Anonym (Empati?)

Håller med anonym(?)

Mår man dåligt åker man ambulans

Hoppas du anonym(ssk) slipper samma elände,skulle du ha någon sorts ödmjukhet skulle du inse att när man är sjuk och behöver vård så är man berättigad att få ambulans. Tack vare våra skattepengar. Oavsett om DU tycker det behövs eller inte. Vem nu du är att döma en annan människa

• Anonym (ssk)
    Anonym (Empati?) skrev 2014-06-08 21:10:12 följande:
    Håller med anonym(?)

Mår man dåligt åker man ambulans

Hoppas du anonym(ssk) slipper samma elände,skulle du ha någon sorts ödmjukhet skulle du inse att när man är sjuk och behöver vård så är man berättigad att få ambulans. Tack vare våra skattepengar. Oavsett om DU tycker det behövs eller inte. Vem nu du är att döma en annan människa

Ambulans åker man pga ett akut behov av prehospital sjukvård. Din definitionen på må dåligt vore intressant att höra!
Svar på tråden Enorma blödningar