• Yelly

orkar inte!

Ess skrev 2014-06-07 15:09:36 följande:
    Jag förstår faktiskt inte varför så få ger svar på tal när mannen kommer och anklagar dem för att inte bry sig om barnen. Varför inte bara svara, nej det gör jag inte och inte du heller tydligen eftersom du är så snabb att dumpa dem på mig för att själv bli av med dem.

Jag förstår heller inte hur man ens kan överväga att ha sina barn heltid, när man inte är där och tar hand om dem. 
    Håller med om detta!
  • Yelly
    Anonym (orkar inte) skrev 2014-06-07 08:22:51 följande:
     Varannan vecka går bra för då får jag "vila" däremellan, men på heltid? Sambon visar noll förståelse. Vad ska jag göra?
    Detta låter helt absurt i mina öron varför ska du TS behöva använda din lediga tid till att vila upp dig efter att ha tagit hand om hans barn, varför tar han inte hand om dom själv, det är ju hans barn?
  • Yelly
    Anonym (Meja) skrev 2014-06-09 12:00:11 följande:
    Därför menar jag att TS inte både kan ha kvar kakan och äta den....

Men pappan kan tydligen det, sätta barn till världen går visst bra men att ta hand om dom sen, nej det får nån annan göra. Drömmer

Vad skulle hända om ts drog?

Jo då skulle pappan få dra hela lasset, ta hand om sina barn OCH dra in stålar till hushållet.

Jag skulle aldrig gå med på att ta hand om någon annans ungar utan att ens vara tillfrågad om jag vill eller orkar

• Yelly
    Anonym (orkar inte) skrev 2014-06-07 09:29:13 följande:
    Jag har anpassat mig, i själva verket har jag nästan slagit knut på mig själv de senaste åren för att få det att fungera. Tagit mycket ansvar för barnen när de är här, ibland avstått eller ställt in egna aktiviteter för deras skull
    Man kan ju undra hur många aktiviteter som pappan har ställt in för att istället vara hemma med SINA barn?
Svar på tråden orkar inte!