Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

orkar inte!

Anonym (orkar inte) skrev 2014-06-07 09:29:13 följande:
    Hej och tack för alla svar! Jag har anpassat mig, i själva verket har jag nästan slagit knut på mig själv de senaste åren för att få det att fungera. Tagit mycket ansvar för barnen när de är här, ibland avstått eller ställt in egna aktiviteter för deras skull osv. Men nu är det slut med det. Den här tråden har fått mig att vakna upp. Nästa helg åker jag till min syster. Sambon får säga vad han vill. Jag är inte ens rädd för att bli ensamstående längre. Då behöver jag bara ta hand om ETT barn istället för TRE! Det känns skit att det har blivit så här, men jag hopppas fortfarande på en lösning... Men jag är inte rädd för att sätta ner foten längre!
    Jag hoppas ni löser det hela och att din sambo vaknar upp och inser att hans barn inte är dina och att du inte har samma känslor för dem som han har.

Sen kan jag känna att det blir enklare att ha heltid än helgumgänge eller varannan v då det ständigt blir uppbrott och de ska landa i ny miljö hela tiden. Men det krävs ju att din sambo tar helt ansvar för sina barn, alla sina tre barn när ert är fött så du kan fokusera på ditt/ert barn och kliva in när du känner att du orkar i skötseln av hans.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (?) skrev 2014-06-08 20:38:47 följande:

Säger du samma sak till adoptivföräldrar?

Varför skulle man det? Adopterar man BLIR man de riktiga föräldrarna. De barnen har bara sina adoptivföräldrar.
    Ett styvbarn har två föräldrar, ens partner samt en till. DESSA två är de som ska ta hand om sina barn. En styv/bonusmamma gör det hon orkar och VILL, absolut inget mer.
  • SupersurasunkSara

V A R F Ö R måste någon alltid dra upp 'men om mamman dör'? Det är en HELT annan sak.

JA, om min mans barns mamma dör, då måste vi ha hans barn på heltid eller så blir det fosterhem. MEN det finns INGET som säger att JAG måste ändra och anpassa MINA arbetstider efter hans barn. Det får HAN göra. Givetvis ställer jag upp tills han hittat ett jobb som fungerar med barn, men han får inte HUR länge som helst på sig.

• SupersurasunkSara
    Ess skrev 2014-06-09 14:44:17 följande:
    Det enda som egentligen behövs är att han har vanlig heltid och inte är borta. För då kan barnen gå på fritids tills han slutar, precis som de flesta andra barn gör.
Svar på tråden orkar inte!