Anonym (Meja) skrev 2014-06-09 12:26:01 följande:
Om din sambos ex hade dött under den här tiden då du var FL så hade alltså din man fått sluta sitt jobb? Ni hade då klarat er på bara din fp?
Eller hade det blivit fosterfamilj då? Det var ju ditt förslag....
Din man har alltså inga känslor för sina barn? Inga av dem eller bara odågorna han har med sitt ex?
Ni hade ju bara varannan helg men allt hade kunnat ändras drastiskt om mamman hade dött då och du förstår nog lika väl som jag att det anatgligen inte bara hade varit för din man att sluta jobba då....eller?
Mitt andra förslag var ju att TS man är fl och TS börjar jobba men det förslaget förkastades också. Så....hur hade ni löst det om ni plötsligt hade varit tvugna att ta barnen på heltid?
Om exet hade dött, ja, då hade han som ansvarsfull förälder tagit hand om sina barn. Eftersom de var skolbarn, så var de i skolan under dagarna, jag hade fortfarande kunnat göra vad jag ville. Hade hans barn varit små, så hade samboskap inte ens varit aktuellt.
Utöver detta så råkade jag tillhöra den gruppen kvinnor som tjänar rätt hyfsat (gjorde det då och gör det nu, sedan var jag arbetslös en längre period), så jag klarar mig utan sambons lön
Jag hade kunnat sörja för mig och vårt barn helt själv när jag var fl.