Inlägg från: Anonym (bibi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bibi)

orkar inte!

Anonym (Meja) skrev 2014-06-09 10:05:08 följande:
     (som i TS fall) där familjen väljer att mannen jobbar mycket och kvinnan jobbar lite så tar ju kvinnan mer av jobbt på hemmaplan.

Jag har inte fått intrycket att "familjen" har gjort några gemensamma val, utan pappan verkar jobba på som vanligt och verkar förvänta sig att TS ska sköta markservicen och ta hand om HANS barn.

Är man överens om den uppdelningen = helt ok
    Men om någon känner sig utnyttjad och överkörd så har man hamnat lite snett och borde ta på sig andra glasögon för att se hur man ska lösa det så att ALLA blir nöjda, inte bara far i huset.

Kort sagt, man tar hand om de barn man satt till världen och förväntar sig inte att utomstående ska ta det ansvaret.

Hur skulle pappan ha gjort om inte ts fanns i hans liv?

Precis så ska han tänka i omsorgen om sina barn

• Anonym (bibi)
    Anonym (Meja) skrev 2014-06-09 11:29:52 följande:
    Javisst kan man hårddra det så. Men om nu pappan behöver jobba mycket för att försörja alla sina barn + sambo när hon är fl så behöver han få hjälp med lite av sina andra ansvarsområden.

För är man så hård i sitt "mitt och ditt tänk" förutsätter detta även att TS och sambon har helt separat ekonomi. Alltså skall den lön han får in oavkortat gå till honom och hans barn och TS skall inte få nytta av dem alls.

Så i samma familj skulle mannen kunna äta oxfilé och TS havregrynsgröt. Deras gemensamma får en liten bit oxfilé och lite gröt. Men vem lever så i praktiken? Ingen hoppas jag. 

Varför ska ts äta havregrynsgröt?

Hon har väl en föräldrapenning att äta oxfile för om vi nu som sagt ska hårddra det?

Förväntar du dig att tanten i affären eller busschauffören ska passa dina barn? Nej jag antar att om du inte har förmågan att själv se efter dina barn så vänder du dig till barnens andra förälder?

SÅ varför ska människor som inte har några biologiska band påtvingas ett föräldraansvar för människor som dom inte varit med om att planera till den här världen?

Ansvaret för dessa barn vilar på pappan, hur dom sen gjort upp med hushållets ekonomi är väl en helt annan fråga!

• Anonym (bibi)
    Anonym (Meja) skrev 2014-06-09 13:02:26 följande:
    Vad är egentligen skillnaden från denna TS?
    Mamman kan ju inte ta hand om barnen.
    Då måste ju TS familj göra förändringar eftersom de får barnen på heltid.

Eh! Nej!

Pappan är den som ska göra förändringarna eftersom barnen är hans ansvar.

Det står också klart och tydligt i trådstarten att TS ruttnar på den fördelningen som är idag och vill ha en ändring.

Är det då inte ganska så fräckt att pracka på henne mer krav om vad hon BORDE göra och känna.

Pappan är den som har det övergripande ansvaret för dessa barn, kan han inte ta det så bode en socanmälan göras då han ju brister i sitt föräldraansvar.

Svar på tråden orkar inte!