Jag upplever att många 3,5-åringar på förskolan där jag arbetar kissar på sig då och då.
Jag funderar på om du har missuppfattat kommentaren de gav? När jag läser det som du skriver så verkar det ju som att personalen eller föräldern (?) reagerade på att flickan fortsatte att leka när hon hade kissat på sig.
Det är inte ovanligt att 3,5-åringar kissar på sig. Det är vanligast att de säger till när de har gjort det, men det händer någon gång ibland att de skäms och därför inte säger till, drar sig undan och gömmer sig när det har hänt.
Kan det varit så personalen menade att hon gjorde? I så fall skall du inte ta det som kritik utan personalen berättade det för dig så att du skall kunna prata med din dotter om att det är viktigt att hon säger till att hon behöver nya kläder om hon råkar kissa ner sig, att det inte är en fara att man gör det men att man måste säga till så att man får hjälp.
Eller var det helt enkelt så att flickan står och leker, kissar på sig och samtidigt fortsätter att leka utan att reagera över huvud taget på att hon kissar (så att personalen och/eller föräldern ser att det blir mer och mer blött i byxan utan att dottern tar notis om det?) Om det var det som var fallet, så är det mycket, mycket ovanligt att barn gör så.